سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع روزانه میوه‌های پاییز به ۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن میوه‌های پاییز خبر داد و گفت: با توجه به حجم عرضه، مشکلی در نوسانات قیمت نداریم.

اکبر یاوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار روزانه ۲۱ هزارتن میوه و صیفی در میدان مرکزی توزیع می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن مربوط به میوه‌های پاییز است.

او از کاهش ۱۰ درصدی قیمت خیار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو خیار رسمی ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان، خیار گلخانه ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان و خیار اصفهان ۲۰ تا ۳۰ هزارتومان است.

یاوری با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز به عنوان قوت اصلی مردم تغییری نداشته است، افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی از ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، پیاز شیری ۲۰ هزارتومان، پیاز زرد ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، سیب زمینی درجه یک ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان و ۸۰ درصد سیب زمینی ۸ تا ۱۴ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های پاییز نداریم گفت: قیمت کنونی هرکیلو نارنگی ۱۷ تا ۲۵ هزارتومان، انار ۲۰ تا ۶۰ هزارتومان، سیب درختی ۴۰ تا ۴۵ هزارتومان، مابقی سیب‌ها ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان و لیموشیرین ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان است که برابر فاکتور با احتساب ۳۰ تا ۳۵ درصد باید عرضه شود.

او از کاهش قیمت موز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش حجم واردات، قیمت موز روند کاهشی داشته است به طوریکه  قیمت هرکیلو موز اکوادور ۷۵ تا ۸۶ هزارتومان، موز فیلپین ۶۵ تا ۸۴ هزارتومان و موز هندی ۵۰ تا ۷۲ هزارتومان است.

یاوری با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرکبات نداریم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید مرکبات با مشتقات پرتقال، نارنگی و لیموترش به ۷ تا ۷ میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد که در نهایت به سبب فراوانی عرضه، نوسانی در بحث قیمت‌ها نخواهیم داشت.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.