سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران با تأییدیه‌های بین‌المللی، پیشرو در تأمین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی

رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: ایران با عضویت در پیکس و دریافت تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت‌های گسترده‌ای در تولید و بازرسی دارویی ایجاد کرده و قادر به تأمین نیاز‌های داخلی و بین‌المللی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است.

محمدی رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون وزیر ارمنستان، اظهار داشت: «با توجه به فوریت تأمین برخی دارو‌ها و تجهیزات پزشکی که نمی‌توانند مراحل پیچیده ثبت و رگولاتوری را طی کنند، پیشنهاد ایجاد یک کانال ویژه بین دو کشور ارائه شده است. این کانال می‌تواند نیاز‌های اضطراری بیماران را به سرعت و بدون تأخیر تأمین کند.»

وی همچنین بر اهمیت همکاری‌های حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با ارمنستان تأکید کرده و افزود: «این همکاری‌ها می‌تواند نقش مهمی در مسیر پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایفا کند.»

دکتر محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: «ایران با داشتن تأییدیه‌های بین‌المللی در زمینه تولید و بازرسی دارویی، از جمله عضویت در پیکس و اخذ تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی، ظرفیت بالایی در تأمین و نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد. ایجاد این کانال ویژه می‌تواند به تسریع در تأمین نیاز‌های فوری پزشکی بین دو کشور کمک کند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.