سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینترسپت: پنتاگون به دنبال به کارگیری فن‌آوری «جعل عمیق» است

یک پایگاه آمریکایی فاش کرد ارتش این کشور به دنبال استخدام تولیدکنندگان محتوا‌های به اصطلاح «جعل عمیق» در فضای مجازی است.

 وبگاه آمریکایی «اینترسپت» گزارش داد فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا به دنبال استخدام نیرو‌های مقاطعه‌کاری است که کاربران اینترنتی «جعل عمیق» را که نه توسط انسان‌ها و نه توسط کامپیوتر‌ها قابل شناسایی باشند، ایجاد کنند.

این رسانه آمریکایی با استناد به یک طرح متعلق به این واحد فرماندهی نوشت: «نیرو‌های عملیات ویژه علاقمند به فن آوری‌هایی هستند که بتوانند شخصیت‌های اینترنتی قانع‌کننده‌ای به منظور استفاده از آنها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر محتوا‌های آنلاین را ایجاد کنند. این کاربران اینترنتی باید همچون یک فرد منحصر به فرد به نظر برسند که به عنوان یک انسان بتوان آنها را به رسمیت شناخت، اما در جهان واقعی وجود نداشته باشند.»

در گزارش این وبگاه نوشته شده است این فرماندهی ارتش آمریکا علاقمند است که مساله راستی‌آزمایی کاربران در شبکه‌های اجتماعی حل شود بنا بر این به دنبال فن آوری است که بتوان با آن تصاویر سلفی و اسناد رسمی را برای دور زدن این بررسی‌ها تولید کرد. در ادامه این گزارش نوشته شد: «نظامیان عملیات ویژه از این قابلیت برای جمع‌آوری اطلاعات از تالار‌های گفتگوی اینترنتی استفاده خواهند کرد.»

طبق این گزارش این برنامه‌ها با موضع رسمی دولت آمریکا مغایر هستند. نهاد‌هایی همچون دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی)، آژانس امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا و آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند که فن‌آوری جعل عمیق یک تهدید به حساب می‌آید. واشنگتن همچنین مدعی شد کشور‌هایی شامل روسیه، چین و ایران را در حال استفاده از فن آوری جعل عمیق به منظور اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا هستند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.