سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراف پنتاگون به ناتوانی در تامین سلاح برای اوکراین

پنتاگون اعتراف کرده است که نمی‌تواند تسلیحات بزرگ و پیشرفته را به کی‌یف بفرستد.

نیویورک تایمز به نقل از نمایندگان پنتاگون گزارش داد، وزارت دفاع آمریکا به دلیل کاهش توانایی دفاعی خود ایالات متحده، عدم امکان ارسال گسترده تسلیحات خاص به اوکراین از جمله موشک‌های دوربرد ATACMS را تایید کرده است.

تایمز نوشت: «نمایندگان پنتاگون اعلام می‌کنند که آنها به سادگی نمی‌توانند تعداد بیشتری از آنها (موشک‌های ATACMS - ed) را بدون جایگزینی آن در انبار‌های ارتش آمریکا که برای درگیری‌های احتمالی در خاورمیانه و آسیا در نظر گرفته شده اند به اوکراین تحویل دهند.»

این روزنامه خاطرنشان کرد که کمبود موشک یکی از دلایلی بود که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، درخواست کی یف برای گرفتن مجوز حملات دوربرد در عمق خاک روسیه را رد کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، تقریباً هر هفته در وزارت دفاع ایالات متحده در مورد اینکه چگونه تدارکات تسلیحات می‌تواند بر توانایی واشنگتن برای پاسخ به یک درگیری جدید احتمالی جدید، به ویژه در منطقه اقیانوس آرام تأثیر بگذارد، بحث می‌کنند. ارتش آمریکا در مورد نیاز به این موضوع هشدار داده و از مقامات خواسته نسبت به ذخایر تسلیحات برای نیاز‌های خود ایالات متحده محتاط باشد.

این روزنامه می‌نویسد: «درگیری‌های اوکراین و اسرائیل که همزمان روی می‌دهند، این خطر اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا را بیشتر تشدید کرده است».

علاوه بر این، نیاز کی‌یف به سامانه‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت، که اوکراین برای حفاظت از آن درخواست می‌کند، تهدیدی برای کاهش بیشتر آمادگی رزمی ارتش ایالات متحده است. به گفته مقامات پنتاگون، واشنگتن در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، با این تهدید مواجه است که نتواند با وظیفه تقویت حضور نظامی خود در منطقه هند و اقیانوس آرام کنار بیاید.

پیش از این، سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، مشاور سابق وزیر دفاع در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفته بود که طی بیست سال گذشته، یک سیاست خارجی تهاجمی به خود ایالات متحده آسیب رسانده است.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.