سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۱۴ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: تاکنون ۱۴ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه لرستان ایجاد شده است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبایی اظهار داشت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه استان با هدف درآمدزایی برای بقاع در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۱۴ نیروگاه خورشیدی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در بقاع متبرکه، تولید برق از انرژی پاک است و درآمد این پروژه نیز در خود موقوفات هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی شهرستان ازنا نیز حدود چهار سال پیش در امامزاده قاسم ازنا به بهره‌برداری رسید و تلاش شده تا این نیروگاه‌ها در امامزادگان بسیاری از شهر‌های استان که شرایط لازم را برای این کار داشته باشند، نصب شوند.

طباطبایی عنوان کرد: این کار سبب بهره‌وری موقوفات شده و علاوه بر این نیز در راستای حوزه اشتغال انجام شده است.

وی یادآور شد: موقوفات از گذشته تاکنون در حوزه اشتغال نقش مهمی داشتند که این برنامه در بخش‌های دامداری، کشاورزی، آبزی‌پروری و سایر موارد بوده است که با این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای افراد جویای کار نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه بیش از ۳ هزار وقف در لرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد موقوفات، ۲ هزار و ۳۰۰ وقف مسجد و حسینیه بوده و ۴۰۰ موقوفه هم منفعتی است و طبق نیت افرادی که وقف کردند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طباطبایی بیان کرد: سال گذشته ۴۰ وقف در لرستان ثبت شد و تلاش می‌شود تا با ترویج فرهنگ وقف بتوانیم این سنت را گسترش دهیم.

برچسب ها: پنل خورشیدی ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.