سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدفگذاری دولت برای شناسایی و مقابله با فراریان مالیاتی

کارشناس اقتصادی گفت: دولت هدف گذاری کرده که از طریق تراکنش‌های مالی ثروتمندان بتواند تمامی دانه درشت‌های مالیاتی و فرار‌های مالیاتی را شناسایی کند

حسن صادقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر برای برقراری عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد تا از فشار مالیاتی بر مودیان خرد جلوگیری شود گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از فشار بر مودیان مالیاتی خرد ناشی از فرارهای مالیاتی دانه درشت ها است که باید طبق قانون مالیات های مستقیم از آنها بتوانیم مالیات دریافت کنیم.

وی ادامه داد: طبق دستور وزیر اقتصاد و دارایی دولت مبارزه با فرار مالیاتی ثروتمندان را هدفگذاری کرده است و این اقدام هم از طریق تراکنش های مالی انجام و از طریق سامانه مودیان اجرایی می‌شود.

او یادآور شد:  موفقیت در بخش اقتصاد و توسعه و رشد اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت تنها از طریق برقراری عدالت مالیاتی و اخذ مالیات از دانه درشت ها انجام می‌شود.

صادقی با بیان اینکه  قانون  مالیات های مستقیم در دستور کار دولت قرار گرفته که می‌تواند اقتصاد شفاف، رسمی، پویا و مولد را پایه گذاری کند گفت: فرارهای مالیاتی در طول سال گذشته با توجه به اجرای این قانون کاهش یافته است و امسال هم مطمئن باشند با فضا سازی علیه این قانون نمی توانند از چنگ قانون در این بخش فرار کنند‌.

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.