سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جدید شهرداری برای تردد سریع خودرو‌های امدادی پایتخت در زمان حادثه

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران از طرح جدید شهرداری تهران برای تردد سریع خودرو‌های امدادی در پایتخت در زمان وقوع حادثه خبر داد.

حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران، در مورد طرح ویژه شهرداری تهران برای تردد سریعتر خودرو‌های امدادی بیان کرد: در نظر داریم تا خودرو‌های امدادی شهر تهران را تحت پوشش سامانه‌ای جمع کنیم که بر اساس آن بتوانیم در حوادث شهری دسترسی سریعتری به این ناوگان داشته باشیم و ناوگان را برای پوشش حوادث احتمالی زودتر فرا بخوانیم.

وی گفت: در حال حاضر «ای وی ان» یا "جی پی اس" خودرو‌های امدادی را در اختیار داریم و می‌دانیم که در کجا مستقر هستند و تلفن ارتباطی با آنها را در اختیار داریم.

زمان رسیدن خودرو‌های امدادی به محل حادثه کوتاه می‌شود

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در توضیح بیشتر این طرح با بیان اینکه به محض وقوع حادثه در مسیر‌های بزرگراهی که توسط کارشناسان مرکز کنترل ترافیک در دوربین‌های نظارتی رویت می‌شود با نزدیکترین خودروی امدادی به صحنه حادثه ارتباط برقرار می‌شود تا به محل حادثه اعزام شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح زمان رسیدن خودرو‌های امدادی به محل حادثه کوتاه می‌شود و همچنین سرعت رسیدگی به مصدومان احتمالی و یا خودروی آسیب دیده افزایش یافته و می‌توان خودروی حادثه دیده را به محل ایمن منتقل کرد. حتی اگر نوع حادثه بگونه‌ای باشد که نیاز به تمیز کردن معبر داشته باشیم، می‌توانیم با منطقه هماهنگی فوری انجام دهیم.

اطلاعات ۶۰۰ خودروی امدادی سطح شهر تهران را به صورت آنلاین داریم

برادران با تأکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند در بهبود جریان ترافیک در زمان بروز حادثه کمک کننده باشد، افزود: در حال حاضر حدود اطلاعات ۶۰۰ خودروی امدادی سطح شهر تهران را به صورت آنلاین داریم و این در حالیست که از قبل، اطلاعات اورژانس و آتش نشانی در سامانه وجود داشته و حالا اطلاعات امدادخودرو‌ها نیز اضافه شده است تا زمان رسیدگی به حوادث کاهش یابد.

دوربین‌های چینی چه شد؟

وی در مورد توسعه دوربین‌های ترافیکی ذیل قرارداد شهرداری تهران با چین با بیان اینکه در قرارداد چین گزینه خرید دوربین نیز با توجه به کمبود دوربین‌های سطح شهر و قیمت بالای محصولات مشابه، پیشنهاد این بود که در تهران از ظرفیت اینگونه دوربین‌ها نیز بهره ببریم، گفت: در دوربین‌های نسل جدید، همه پردازش‌ها در داخل خود هوزینگ دوربین انجام می‌شود و دیتا‌های ارسالی کوچکتر می‌شود و این مسئله به ما کمک می‌کند تا بتوانیم دیتا‌های بیشتری را از شبکه فیبر نوری منقل کنیم و سطح پایش بهتری داشته باشیم.

برادران با بیان اینکه خرید دوربین از چین پیشنهاد شد، اما هنوز خریداری نشده است، اظهار کرد: همچنان با شرکت‌های ایرانی و داخلی کار می‌کنیم؛ البته دقت داشته باشید که شرکت‌های ایرانی نیز تجهیزات خود را خارجی استفاده می‌کنند. یکی از درخواست‌هایمان استفاده از دوربین‌های پلاک خوان است. دوربین‌هایی که مجهز به رادار هستند، قابلیت دید در شب دارند و در کمترین لوکس نوری کار می‌کنند و همزمان دقت بسیار بالایی نیز دارند که امید است با ورود این دوربین‌ها بازار رقابتی نیز شکل بگیرد و باعث متعادل‌تر شدن خدمات ایرانی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۳
گارد ریل و از جدول وسط خیابونا باید برای عبور ماشینای امدادی بریدگی داشته باشن تا بتونن به لاین خلوت تغییر مسیر بدن