سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت بیش از ۱ میلیون مهاجر در ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه از سال ۲۰۲۰ تا به حال ۱ میلیون و ۱۱۹ مهاجر غیرقانونی دستگیر کرده‌اند.

 طبق داده‌های وزارت داخله ترکیه، شمار مهاجران دستگیر شده ۱۲۲ هزار و ۳۰۲ نفر در سال ۲۰۲۰، ۱۶۲ هزار و ۹۹۶ نفر در سال ۲۰۲۱، ۲۸۵ هزار و ۲۷ نفر در سال ۲۰۲۲، ۲۵۴ هزار و ۸ نفر در سال ۲۰۲۳ و ۱۷۵ هزار و ۷۸۶ نفر در سال ۲۰۲۴ بوده است.

بیشترین گروه مهاجران دستگیر شده طی ۵ سال گذشته را اتباع افغانستان تشکیل دادند. اتباع سوریه نیز در رتبه دوم قرار گرفتند.

براساس داده‌ها ماهانه سال ۲۰۲۴، در ماه ژانویه ۲۰ هزار و ۴۰۹ نفر، در فوریه ۲۰ هزار و ۵۸۸ نفر، در مارس ۱۷ هزار و ۹۰۲ نفر، در آوریل ۱۶ هزار و ۹۸ نفر، در مه ۱۸ هزار و ۸۷۵ نفر، در ژوئن ۱۵ هزار و ۱۶۲ نفر، در ژوئیه ۱۹ هزار و ۱۳۹ نفر، در اوت ۲۱ هزار و ۱۲۷ نفر، در سپتامبر ۲۱ هزار و ۳۵۷ نفر و در اکتبر ۵۱۳۲ نفر توسط نیروهای امنیتی شناسایی و دستگیر شدند.

وزارت کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که این کشور با مبارزه قاطعانه با قاچاق مهاجر، تدابیر خود را گسترش داده است. در این راستا، موارد بازداشت قاچاقچیان مهاجر نیز نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. شمار قاچاقچیان بازداشت شده ۴۳۵۸ نفر در سال ۲۰۲۰، ۷۹۴۲ نفر در ۲۰۲۱، ۹۱۴۹ نفر در سال ۲۰۲۲ و ۱۰ هزار و ۴۸۲ نفر در سال ۲۰۲۳ ثبت شد.

همچنین از ۱۰ اکتبر امسال نیز ۹۷۶۱ قاچاقچی مهاجر دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

این آمار درحالی منتشر می شود که بسیاری از مهاجرین افغانستانی برخورد ماموران امنیتی و پلیس ترکیه غیر انسانی و اسلامی می دانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.