سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل بین الملل:

سفر‌های وزیر امور خارجه کشورمان به اردن،مصر و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

صفوی گفت: دولت چهاردهم در تکمیل بهبود قدرت محور مقاومت دست به اقدام قابل قبول برای گفتگو‌های مستقیم با طیف‌های مختلف کشور‌های منطقه زده است.

صفوی کارشناس مسائل بین الملل درباره سفر‌ها و تحرکات وزارت امور خارجه کشورمان و دیدار با کشور‌های منطقه در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: یکی از مهمترین مولفه‌های مهم قدرت در نظام بین‌الملل مفهوم دیپلماسی و ائتلاف میان کشور‌ها است.

وی گفت: در این راستا بخش‌های مختلف کشور فعال هستند و به دنبال بیشینه سازی منافع محور مقاومت هستند. دولت چهاردهم در تکمیل بهبود قدرت  محور مقاومت دست به اقدام قابل قبول برای گفتگوهای مستقیم با طیف‌های مختلف کشور‌های منطقه زده است.

صفوی تاکید کرد: سفر‌ها به عربستان مصر و اردن از اهمیت خاصی برخوردار است و مذاکره  و هماهنگی با این  کشور‌ها در راستای نزدیک سازی دیدگاه‌ها در منطقه و گفتن این نکته است  که ایران  به دنبال جنگ نسیت، اما در صورت اقدامات جنایتکارانه  صهیونیست‌ها پاسخ قدرتمندی می‌دهد.

وی در باره سفر به ترکیه گفت: نقش ترکیه‌ای‌ها در مسائل ما با صهیونیست‌ها و موضع  قفقاز جنوبی و سایر موضوعات  می‌تواند از اهمیت مهمی برخوردار باشد.

صفوی درباره دیدار‌های عراقچی در سفر اردن و مصر گفت: ما در سطح سفارت نه با اردن رابطه داریم و نه با مصر. یکی از تلاش‌های ما در سال‌های اخیر ارتقای روابط در سطح سفیر با این دو کشور بود.

وی افزود: در سفر اردن مهمترین بحث آن است که نزدیک‌ترین کشور و بالاترین همکاری را اردن با صهیونیست‌ها دارند و بخشی از پایگاه‌های هوایی اردن در اختیار صهیونیست‌ها است. وحریم هوایی اردن برای صهیونیست‌ها قابل استفاده بوده و ایران می‌گوید هیچ کشوری نباید اجازه تجاوز به سایر کشور‌ها را از حریم هوایی خود به صهیونیست‌ها بدهد و اگر صهیونیست‌ها از حریم‌هوایی اردن استفاده کنند اردنی‌ها حتما با واکنش ایران مواجه می‌شوند و با اردنی‌ها باید در این باره بحث و گفتگو می‌شد.

وی ادامه داد: درباره مصری‌ها نیز موضوع محور فیلادلفیا  بحث مهمی بود و بحث دیگر هم آن است که و موضوع خالی کردن نوار غزه به سمت مصر صحبت دیگری بود که باید در این مسائل هم با مصری‌ها بحث و گفتگو می‌شد. 

صفوی درباره سفر عراقچی به ترکیه و نقش این کشور در موضوع صهیونیست‌ها گفت: درباره نقش ترکیه در موضوع صهیونیست‌ها دو نکته فشار افکار عمومی و فشار گروه‌های سیاسی موجب شد که صادرات از ترکیه به سرزمین‌های اشغالی متوقف شود. اما عنوان شده  با تغییر در مبدا و  مقصد و موضوعات غیر قانونی دیگر  روابط هنوز ادامه دارد.

وی در انتها گفت: نقش ترکیه در مسئله صهیونیست‌ها بسیار مهم است و امیدواریم بالاترین همکاری در این زمینه در  مسیر بیداری منطقه‌ای و در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان به وجود آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.