سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا نهاد‌ها و افرادی را در چین و روسیه به بهانه جنگ اوکراین تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه جنگ اوکراین نهاد‌ها و افرادی را در چین و روسیه تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، سه نهاد و یک فرد را به دلیل مشارکت در توسعه و تولید پهپاد‌های تهاجمی دوربرد سری گارپیا روسیه تحریم می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت: پهپاد گارپیا توسط روسیه در جنگ این کشور علیه اوکراین استفاده شده که زیرساخت‌های حیاتی را ویران کرده و تلفات گسترده‌ای به بار آورده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: پهپاد گارپیا که توسط متخصصان مستقر در چین طراحی و توسعه یافته است، در کارخانه‌های مستقر در این کشور با همکاری شرکت‌های دفاعی روسیه تولید شده و سپس برای استفاده در اوکراین به روسیه منتقل می‌شود.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: این شرکت‌ها و افراد در توسعه و تولید تجهیزات نظامی برای یک شرکت دفاعی روسیه تحت تحریم آمریکا برای مشارکت داشتند.

وزارت خزانه داری آمریکا گفت: در حالی که آمریکا پیش از این تحریم‌هایی را علیه نهاد‌های چین که کمک‌های حیاتی به پایگاه نظامی-صنعتی روسیه ارائه می‌کردند، اعمال کرد، این اولین تحریم‌های واشنگتن علیه نهاد‌های چینی است که مستقیماً با مشارکت شرکت‌های روس سیستم‌های تسلیحاتی کامل را تولید می‌کنند.

«بردلی اسمیت» معاون موقت وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: روسیه به طور فزاینده‌ای به مهارت متخصصان خارجی و واردات فناوری‌های پیچیده برای حفظ برنامه تسلیحاتی خود و پیشبرد عملیات نظامی خود علیه اوکراین متکی است. ما به ایجاد اختلال در شبکه‌هایی که امکان دستیابی و استفاده روسیه از این سلاح‌های پیشرفته را می‌دهند، ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.