سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوترش: خطر قحطی در غزه غیرقابل قبول است

دبیرکل سازمان ملل قحطی در غزه را که رژیم صهیونیستی عامل آن است را محکوم کرد و غیرقابل قبول خواند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد سطح فاجعه بار گرسنگی و خطر قحطی در غزه را غیرقابل قبول  خواند. او دلیل این امر را محدودیت‌های رژیم تروریستی اسرائیل بر جریان کمک‌های بشردوستانه و میزان بالای آوارگی در غزه اعلام کرد.

براساس گزارش القدس العربی، گوترش در حساب خود در پلتفرم ایکس نوشت که نتایج آخرین گزارش طبقه‌بندی موقت یکپارچه امنیت غذایی سازمان ملل متحد «نگران‌کننده» است.

او توضیح داد که سطح فاجعه‌بار گرسنگی و خطر قحطی در غزه ناشی از محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بر جریان کمک‌های بشردوستانه، قیمت‌های بالا و میزان آوارگی را نمی‌توان پذیرفت.

گوترش بر لزوم باز کردن فوری دروازه‌های مرزی، رفع موانع بوروکراتیک و تضمین نظم عمومی تاکید کرد. او ادامه داد که با انجام این کار، سازمان‌های ملل متحد قادر خواهند بود کمک‌های بشردوستانه لازم را برای نجات جان انسان‌ها ارائه کنند.

از سویی دیگر سازمان امدادرسان «آکسفام» و ۳۷ نهاد امدادی دیگر روز ۲۵ مهرماه جاری در بیانیه ای درباره وضعیت وخیم انسانی در شمال نوار غزه هشدار داده و اعلام کردند که از ۱۶ روز پیش تاکنون غذایی وارد شمال این منطقه نشده است و جهان نباید در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته بماند.

با حمایت آمریکا، جنگ رژیم تروریستی اسرائیل علیه غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۱۴۱۰۰۰ فلسطینی را شهید و مجروح کرده و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود برجای گذاشته است. از سویی دیگر محاصره کردن غزه باعث شده است که قحطی و بیماری میان مردم این منطقه افزایش یابد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.