سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه گذشته نزدیک به ۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی به اهتمام ویژه دستگاه قضایی و مجموعه‌های دخیل به مبارزه بی امان با پدیده شوم مواد مخدر اشاره و کشف نزدیک به ۵ تن مواد مخدر در هفت ماهه سال جاری را نشانگر و نتیجه این تلاش جهادی دانست.

ناصر عتباتی به پیشگیری کیفری به عنوان یکی از عوامل مهم بازدارنده در ارتکاب جرایم حوزه مواد مخدر تاکید کرد و گفت: پیشگیری کیفری و اجرای احکام قوی صادر شده از محاکم نشان می‌دهد که دستگاه قضایی مکمل عملکرد ضابطین می‌باشد.

وی ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در پیشگیری از ارتکاب این جرایم دانست و بیان داشت که شناسایی اموال حاصل از قاچاق مواد مخدر قاچاقچیان و ضبط آنها به منظور ضربه به بنیان‌های مالی آنها همواره در دستور کار دستگاه قضایی می‌باشد.

تقویت کمیته‌های فرعی مقابله با مواد مخدر در استان از دیگر تاکیدات مقام ارشد قضایی استان در این جلسه بود.

عتباتی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی دروازه تامین امنیت عمق کشور می‌باشد ضمن تقدیر از مجموعه‌های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی در تامین این امنیت بر تعامل مجموعه‌ها در ارتقای آن تاکید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مقوله مواد مخدر و مقابله با آن، آنچه که دغدغه مسئولین استان و کشور است بحث معتادینی است که در سطح جامعه دیده می‌شوند که آزار دهنده هستند و شهروندان از وجود مکان‌های استعمال مواد مخدر بسیار نارحت هستند که باید این مکان‌ها شناسایی و پاکسازی و معتادین در کمپ‌های نگهداری ساماندهی شوند.

حسین مجیدی به تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق مواد مخدر هم تاکید و گفت که این امر با دستگیری به موقع مجرمان و تسریع در رسیدگی و اجرای احکام آنها نقش بسیار مهمی در پیشگیری کیفری دارد.

در ادامه سایر اعضای جلسه نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.