سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد در گیلان

همزمان با هفته استاندارد، ۳۶ واحد نمونه استاندارد گیلان با حضور نماینده عالی دولت در استان تجلیل شدند.

استاندار گیلان در آئین گرامیداشت هفته استاندارد در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه استاندارد فقط شامل کالا و خدمات بیمه‌ای، بانکداری، انبارداری و گمرکی نیست، گفت: استاندارد باید در تولیدات، حامل‌های انرژی، خدمات و بخش دولتی رعایت شود.

هادی حق‌شناس با گرامیداشت ۲۳ مهرماه روز جهانی استاندارد، افزود: موقعیت جغرافیایی کشورمان به لحاظ برخورداری از معادن، گاز، برق، آب، کریدور‌های حمل و نقلی بسیار مهم و استراتژیک است؛ لذا اگر توسعه محقق نشده به این دلیل است که استاندارد بخوبی عمل نشده است.

وی با بیان اینکه با گام برداشتن در مسیر استانداردسازی می‌توانیم آینده امیدواری برای نسل آینده ترسیم کنیم، گفت: در رشت ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود که ۳۷ درصد به مقصد نمی‌رسد؛ استاندارد این موضوع درجهان ۱۰ تا ۱۵ درصد است؛ اگر استاندارد رعایت شود قطعا کیفیت زندگی تغییر خواهد کرد و سطح رفاه افزایش خواهد یافت.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت بازنشستگان مطلوب نیست اظهار کرد: اگر کشور‌های پیشرفته توانسته‌اند به توسعه دست یابند به دلیل رعایت استاندارد‌ها است؛ طبق استاندارد باید به ازای هر بازنشسته سه شاغل داشته باشیم که از کسورات شاغلان حقوق بازنشستگان پرداخت شود، اما متاسفانه این موضوع رعایت نشده است.

وی در پاسخ مدیران صنایعی که مشکلات خود را در این همایش مطرح کردند، گفت: این مشکلات در کمسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد گیلان نیز در این همایش با قدردانی از حضور دکتر حق شناس استاندار گیلان در همایش تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد، گفت: سازمان ملی استاندارد ایران باور دارد استاندارد سازی در دنیای کنونی به یک علم تبدیل شده است؛ در دنیای امروز استاندارد‌ها از کالا و خدمات فراتر رفته و به صورت مستمر و هدفمند در یک مسیر ترسیم شده پویا و زنده به حوزه‌های مختلفی، چون محیط زیست فرهنگ ایمنی بهداشت و ... وارد شده است.

مجتبی معصوم‌نژاد ادامه داد: امروزه تولیدکنندگان باور دارند برای پاسخگویی به نیاز بازار داخلی و صادراتی و تولیدات بدون مرز باید قوانین معیار‌ها و الزامات استاندارد‌های فراسرزمینی را مد نظر قرار دهند و از سازمان ملی استاندارد مطالبه دارند.

برچسب ها: استاندارد ، تجلیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.