سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله رئیس سنای فرانسه به مکرون بخاطر صهیونیست‌ها

رئیس مجلس سنای فرانسه از رئیس جمهور این کشور به دلیل اظهاراتش علیه صهیونیست‌ها به شدت انتقاد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه بزرگترین حامی صهیونیست‌ها در جنگ فعلی خاورمیانه محسوب می‌شود. وی پس از حمله هفتم اکتبر با سفر به سرزمین‌های اشغالی، از توحش صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان حمایت کرد. با این حال، انتقاد اخیر وی از تل آویو باعث خشم عمومی در میان صهیونیست‌ها و حامیان فرانسوی وی شده است. 

به گزارش الجزیره، جرارد لارچر، رئیس مجلس سنای فرانسه که از احزاب راستگراست به شدت به مکرون برای اظهاراتش به منظور تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی حمله کرد. 

وی در این باره گفت: اظهارات بی مسئولانه مکرون درباره اسراییل نشان می‌دهد وی به تاریخ این رژیم آگاهی ندارد. 

مکرون در نشست کابینه خود گفته بود اسراییل نباید فراموش کند که به وجود آمدن این رژیم به دلیل تصویب قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل بوده است. وی این اظهارات را در پاسخ به درخواست اسراییل برای خروج نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) از لبنان مطرح کرد. 

رئیس مجلس سنای فرانسه در این باره تاکید کرد: زیر سوال بردن موجودیت اسراییل مسئله‌ای مهم برای من است. بسیار تعجب برانگیز است که شاهد مطرح شدن چنین سخنانی هستیم. به وجود آمدن اسراییل تنها به دلیل تصویب آن در شورای امنیت سازمان ملل نبود. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با حمله به مکرون، تشکیل رژیم صهیونیستی را ناشی از جنگ اعراب و اسراییل در ۱۹۴۸ عنوان کرد، نه تصویب قطنامه شورای امنیت سازمان ملل. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.