سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین جشنواره ملی نان؛

خانوکی‌ها باز هم گُل کاشتند

رئیس میراث فرهنگی زرندگفت: امسال نیزحضور پر رنگ نانواهای خانوکی را درجشنواره نان شاهدبودیم.

 

محمد اسلامی با اشاره به حضور ۴ تیم از شهرستان زرند برای شرکت در جشنواره ملی نان در کرمان گفت: پخت و پز و فروش نان‌های محلی و ملی در این جشنواره بخوبی نمایش داده شد.

 وی افزود: روستا‌های مطهر آباد، بهاء آباد، داهوئیه و شهر خانوک حضوری پررنگ داشتند و در این بین متفاوت‌ترین غرفه را خانوکی‌ها برپا کرده اند.

رئیس میراث زرند گفت: غرفه نان خانوکی توسط بانوان خانوکی تحت عنوان گردان نانوایان خانوک و به یاد دوران حماسه و ایثار که در پخت و ارسال نان برای رزمندگان نقش آفرینی می‌کردند و نیز گرامیداشت تلاش‌های فرمانده‌ی این گردان مرحومه اسدی مشهور به چریک پیر امسال نیز در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: خانوکی‌ها در این جشنواره نیز گُل کاشتند و نشان دادند همیشه به آرمان‌های انقلاب اسلامی باور و ایمان دارند و متعهد به پیروی از راه شهدای عزیز هستند و از همین رو درآمد حاصل از فروش نان خانوکی برای حمایت از مردم مظلوم لبنان و جبهه مقاومت اختصاص می‌یابد.

محمد اسلامی از حمایت فرماندار شهرستان در تحقق حضور پرشور زرندی‌ها تشکر کرد و افزود: امسال جای نان دشتخاکی در این جشنواره بزرگ خالی بود، اما حضور گروه نانوای داهوئیه موضوعی قابل توجه بود‌. 

همچنین روستا‌های بهاء آباد و مطهراباد نیز مثل سال گذشته از شلوغ‌ترین و پربازدید کننده‌ترین غرفه‌های این جشنواره می‌باشد.

برچسب ها: جشنواره ، نانوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.