سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ هزار میلیارد ریال طرح‌های زیرساختی ارتباطی در دست اجرا

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی استان با سرمایه گذاری ۲۲ هزار میلیارد ریال در دست اجراست.

محمود رادمنش گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه ملی و بقیه از سرمایه های بخش خصوصی برای خدمات رسانی بهتر حوزه ارتباطات نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
 
وی عنوان کرد:طرح تقویت زیرساخت های ارتباطی یکهزار و ۱۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد به طول یکهزار و ۷۵۰ کیلومتر مهمترین طرح در حال اجرای استان است.
 
وی بیان کرد: این طرح که هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال به آن اختصاص یافته تاکنون ۱۹۰ کیلومتر آن اجرا شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نصب و راه اندازی ۸۵ سایت ارتباطی در ۱۲۲ روستای استان دیگر طرح بزرگ این حوزه در استان است.
 
رادمنش تصریح کرد: براساس این طرح که پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافته تاکنون ۱۷ سایت برای پوشش آنتن دهی اینترنت در ۴۷ روستای استان نصب و راه اندازی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نیمی از ۶۷ سایت باقی مانده این طرح در مناطق روستایی استان امسال و بقیه در سال آینده بهره برداری می شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: همچنین طرح کسب و کارهای اینترنتی در شهرهای بزرگ استان مانند دوگنبدان، یاسوج و دهدشت در دست اجراست و این طرح با هدف دسترسی ۸۰درصد جمعیت شهری به شبکه فیبرنوری در دستور برای اجرا قرار گرفت.
 
۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 
این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.