سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل حدود ۷۰ درصد واحد‌های مسکن ملی در قم تا شهریور سال آینده

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی قم از تحویل حدود ۷۰ درصد واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان تا شهریور سال آینده خبر داد.

 معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: قم از استان‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است و هم اکنون سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان (سایت شهیدآیت‌الله رییسی) باهدف گذاری احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برخوردار است.

مهران اسدی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود ۷۰ درصد از واحد‌های این سایت تا شهریورماه سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود. وی با تاکید بر اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تحویل واحد‌های مسکونی، گفت: در همین راستا اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم ۴۵۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آب و برق به شرکت‌های آب و فاضلاب و برق تزریق و بخشی از تجهیزات مورد نیاز خریداری شده‌است.

اسدی با اشاره به اختصاص بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های خانوار در بخش مسکن، یادآور شد: هزینه ساخت این واحد‌ها از نظر کیفیت مطلوب و از نظر هزینه‌های ساخت کمتر از بخش خصوصی است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با تاکید بر ممنوعیت خریدوفروش فیش‌های نهضت ملی مسکن، خاطرنشان کرد: با ورود دادستانی استان قم به این موضوع، این خرید و فروش‌ها به‌هیچ‌عنوان وجه قانونی ندارد و خریداران نمی‌توانند ادعای مالکیت داشته باشند. اسدی افزود: از آنجایی‌که خرید و فروش فیش‌های مسکن غیرقانونی است، فروشندگان و خریداران با مشکلات شدیدی روبه‌رو خواهند شد. به گفته وی، متراژ واحد‌های سایت ۵۶۰ هکتاری متنوع و آورده هر متقاضی براساس متراژ واحد انتخابی متفاوت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.