سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

جشنواره ملی نوجوان سالم، گامی مؤثر در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و تربیت نسلی سالم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره نوجوان سالم می‌تواند در پیشگیری از رفتار‌های پرخطر میان دانش‌آموزان مؤثر باشد.

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سیزدهمین جشنواره ملی نوجوان سالم پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

کودکان و نوجوانان عزیز ما، سرمایه‌های گرانقدر کشورند و توجه ویژه به تربیت همه‌جانبه‌ آنان باهدف تربیت نسلی سالم و توانمند، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی آنان، آینده‌ کشور را تضمین می‌کند. بی شک برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره نوجوان سالم(ياريگران زندگی) در پیشگیری از رفتارهای پرخطر میان دانش‌آموزان مؤثر بوده و نقش و جایگاه مهمی در حفاظت از سلامت دانش آموزان داشته و خانواده‌ها، مدارس، کارشناسان، افکار عمومی و جامعه برای مواجهه با چالش های پیچیده ناشی از رفتارهای پرخطر آماده‌تر می کند.

جشنواره ملی نوجوان سالم می‌تواند با ارائه آثار تولید و برگزاری کارگاه‌ها، نمایشگاه‌ها در دو بخش خلاقیت‌های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای، الهام بخش مخاطبان برای انجام اقدامات پیشگیرانه در ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور باشد. وزارت آموزش‌وپرورش تلاش می کند با ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانش‌آموزان را به آگاهی، دانش و مهارت‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر رفتارهای پرخطر، تجهیز کند و این برنامه، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش‌وپرورش باهدف پیشگیری و کاهش شیوع رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان است.

همزمان با اختتامیه کشوری و پایان یافتن سیزدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم(یاریگران زندگی)، از همه شرکت‌کنندگان، مخاطبان و حامیانی که در اجرا و موفقیت این رویداد مهم و تأثیرگذار سهیم بوده و برای ترویج فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر تلاش کرده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. امید است با وفاق ملی و روحیه جهادی شما عزیزان، آموزش و ترویج پیشگیری از رفتارهای پرخطر از طریق این جشنواره فراگیرتر شده و پیام آن به مخاطبان اصلی رسیده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.