سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش ایران پایدار با محوریت پدافند غیرعامل

همایش ایران پایدار به منظور بررسی و تبادل نظر در زمینه راهکار‌های پایداری و تاب‌آوری در برابر تهدیدات و چالش‌ها برگزار شد.

همایش ایران پایداربا شعار تدبیر امروز، امنیت فردا با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیران پدافند غیرعامل فرمانداری‌های سراسر استان به منظور بررسی و تبادل نظر در زمینه راهکار‌های پایداری و تاب‌آوری در برابر تهدیدات و چالش‌های مختلف برگزار شد. 

در این همایش به موضوعاتی از جمله مدیریت بحران، امنیت زیستی و راهکار‌های مقابله با تهدیدات سایبری و محیط زیستی پرداخته شد و اهدافی، چون ارتقای آگاهی عمومی و تقویت همکاری‌های فرمانداری‌ها را دنبال کرد. 

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در این همایش با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در ایجاد جامعه‌ای پایدار و مقاوم، بر لزوم همکاری تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد. 

وی افزود: پدافند غیرعامل نه تنها ابزاری برای مقابله با تهدیدات خارجی است، بلکه به عنوان یک رویکرد کلان در راستای حفاظت از زیرساخت‌ها و منابع ملی به شمار می‌آید. 

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز گفت: نقش پدافند غیر عامل در مقابل تهدید است نه دشمن. اهمیت و تفاوت پدافند غیرعامل نسبت به مدیریت بحران در تهدید‌های متداول و روزانه از سوی دشمن است، لذا هیچ زمانی ادعای مصون بودن را نباید داشت و  نیاز به مشارکت فعال‌تر از سوی سازمان‌ها و فرمانداری‌های تابعه را در برنامه‌های پدافندی می‌طلبد. 

وی گفت: نیاز است دبیران پدافند غیرعامل، زیرساخت‌های صنعتی و حتی معدنی را در سازمان‌ها بازدید کنند و گزارشات خود را به فرمانداران ارائه دهند. 

در این همایش در خصوص برگزاری قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل شهرستان و مقابله با تهدیدات احتمالی در سطح استان، همچنین هماهنگی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل بحث و گفتگو شد.

برچسب ها: غیرعامل ، زیرساخت ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.