سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل اکسترادوز، ترافیک تهران- کرج را کاهش می‌دهد

وزیر راه وشهرسازی گفت: با احداث مرتفع‌ترین پل اکسترادوز ایران و غرب آسیا شاهد کاهش چشم گیر حجم ترافیک در آزادراه تهران - کرج خواهیم بود.

فرزانه صادق در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر شمالی کرج و پل B1 به عنوان بلندترین و بزرگترین پل اکسترادوز غرب آسیا،  در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های این پروژه، همکاری دولت و شهرداری کرج است که نوید می‌دهد بسیاری از پروژه‌های دولت می‌توانند با همکاری شهرداری ها و بخش خصوصی به پیش بروند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: با احداث مرتفع‌ترین پل اکسترادوز ایران و غرب آسیا شاهد کاهش چشم گیر حجم ترافیک در آزادراه تهران - کرج خواهیم بود.

وی بیان کرد: به طور قطع پس از بهره برداری، از این پروژه به عنوان الگویی برای سایر پروژه‌ها استفاده خواهد شد. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از توان مهندسان داخلی برای ساخت پل B1 کنارگذر شمالی کرج گفت: امروز با افتخار بر روی پلی قدم می گذارم که به رغم تحریم‌های ظالمانه به دست مهندسان توانمند کشورمان با به روز ترین فناوری‌های جهان، طراحی و در دست ساخت قرار گرفته است که باعث افتخار و سربلندی است. 

صادق با اشاره به مشخصات کنارگذر شمالی کرج بیان کرد: این پروژه به طول حدود ۱۹ کیلومتر دارای حدود ۲۰ پل است. این پل که هم اکنون بر روی آن قرار داریم طولانی‌ترین عرشه را دارد و از نظر فناوری کابلی در خاورمیانه منحصر به فرد است. 

وی از بهره برداری پل B1 در بهار سال آینده خبر داد و گفت: حلاوت بهره برداری این پروژه را نه تنها مردم شهرهای تهران و کرج، بلکه هموطنان در سایر نقاط کشور که از این مسیر عبور می کنند، نیز خواهند چشید.

 آزادراه کنار گذر شمالی کرج به طول ١٨/٦ کیلومتر بوده که از انتهای غربی آزادراه شهید همت - کرج آغاز و با عبور از شمال شهر کرج و از محدوده شهرستان کمالشهر به آزادراه کرج - قزوین متصل می‌شود، این پروژه علاوه بر نقش شهری و استانی دارای نقشی فرا استانی و ملی است. 

از بارزترین ویژگی‌های این آزادراه کاهش طول و زمان سفر، بهبود و گسترش تراز کیفی، روانی و ایمنی ترافیک، کاهش مصرف حامل‌های انرژی، کاهش زمان سفر، افزایش میزان گردشگری و رونق کسب و کار است.

بهره برداری از این آزادراه تأثیر قابل توجه در کاهش حجم تردد در آزادراه تهران- کرج - قزوین به عنوان مسیر جایگزین بخش مهمی از این آزادراه خواهد داشت.

گفتنی است، این پروژه طبق پیمان با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری کرج و ۵۰ درصدی دولت (شرکت ساخت و توسعه) در دست ساخت قرار دارد که دارای ۲۱ دستگاه پل بزرگ و ۶۳ دستگاه آب‌رو بوده و هم اکنون از پیشرفت برنامه‌ای ۷۲ درصدی برخورداری است.

یادآور می‌شود؛ احداث پل رودخانه‌ای B1 به طول ۶۴۵ کیلومتر با ارتفاع ۱۳۰ متر به عنوان بلندترین پل غرب آسیا و پل B2 به طول ۳کیلومتر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.