سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکت‌های توزیع برق کشور در رشت

پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکت‌های توزیع برق کشور امروز با حضور استاندار گیلان در رشت به بهره برداری رسید.

مرکز پایش توزیع برق گیلان با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال با هدف تحلیل نقاط ضعف و قدرت شبکه توزیع برق استان، رصد برخط شبکه و کاهش خاموشی و ارتقاء کیفیت پروفیل ولتاژ و همچنین استخراج الگو، پایش و تحلیل رفتار مصرف مشترکان به منظور تشخیص برق غیرمجاز، ماینرهای غیرمجاز با الگوریتم های هوش مصنوعی افتتاح شد.

همچنین تحلیل زمان اوج بار مصرف ادارات، صنایع و واحدهای تجاری به منظور ارائه خدمات بهتر و حفظ پایدار شبکه استانی برق، تخصیص بودجه هدفمند به نقاط کمتر برخوردار با هدف رعایت عدالت بین مشترکان از دیگر عملکرد این مرکز پایش است.

ادامه و ارتقاء روند تشخیص مشترکان با رعایت الگوی مصرف به منظور صدور قبض رایگان و اعطای جوایز مدیریت مصرف، پیش بینی بار به منظور برنامه‌ریزی‌های مربوطه با هدف افزایش رضایتمندی، آنالیز نقاط پرحادثه برای پیشگیری از وقوع خاموشی در بحران‌های طبیعی همچون برف، باد و افزایش شدید دما از دیگر اهداف راه اندازی مرکز پایش توزیع برق گیلان بشمار می رود.

کاهش مصرف برق ثمره هوشمند سازی

استاندار گیلان در جریان افتتاح مرکز پایش شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: هوشمندسازی باید در همه بخش‌ها فعال شود و در صنعت برق نیز این هوشمندسازی باید در کل شبکه ایجاد شود.

هادی حق شناس افزود: با هوشمند سازی، مسئولان شرکت توزیع برق می‌توانند مشترکان پرمصرف را شناسایی کرده و اقدامات لازم را در خصوص کاهش مصرف انجام دهند .

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرای آمایش سرزمینی برای شناسایی مشکلات اساسی این استان اشاره و بیان کرد: آبان ماه امسال توسط سازمان برنامه و بودجه آمایش سرزمینی به صورت تخصصی و توان استانی انجام خواهد شد تا مشخص شود این استان در بخش‌های مختلف در چه وضعیتی قرار دارد.

حق شناس خاطرنشان کرد: با اجرای این کار می توانیم مشکلات و کمبودها را بیش از پیش شناسایی کنیم تا بتوانیم با تعامل مناسب با وزارتخانه‌های مربوطه، در رفع مشکلات موجود در این استان گام‌های موثر و اساسی برداریم.

در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در استان وجود دارد که این حجم بالای تعداد مشترک، توزیع برق را در ردیف یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمت‌رسان کشور قرار داده است.

برچسب ها: برق ، افتتاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.