سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانه درشت‌های مالیاتی از تراکنش‌های مالی شناسایی می‌شوند

کارشناس اقتصادی گفت: تمامی فرار‌های مالیاتی و شناسایی دانه درشت‌ها از طریق تراکنش‌های مالی و بررسی حساب‌ها شناسایی می‌شوند.

 رسیدگی به حساب‌های مالیاتی دانه درشت‌های یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سیاست‌های اقتصادی در کشور به شمار می‌رود که نقش بسیار موثری در افزایش شفافیت‌های مالیاتی وهمچنین برقراری عدالت مالیاتی دارد چراکه در سال‌های گذشته شاهد آن بوده ایم که بخش عمده‌ای از فرار‌های مالیاتی خود باعث فشار و ضربه زدن به اقتصاد کشور شده است.

در راستای رسیدگی به حساب‌های دانه درشت‌های مالیاتی و همچنین در جهت جلوگیری از فرار‌های مالیاتی دولت و سازمان امور مالیاتی برنامه‌های گسترده‌ای در دستور کار خود قرار داده است که در روز‌های گذشته این موضوع در فضای مجازی منتشر شده بود که دولت قصد سرکشی به حساب‌های افراد دارد، اما در این زمینه همتی وزیر اقتصاد ودارایی اعلام کرد  گفت: اتصال سازمان امور مالیاتی به حساب‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما دانه درشت‌ها حرف بدی زده بودند و گفته بودند که دولت می‌خواهد دست به حساب مردم ببرد. اصلا چنین چیزی نیست و دولت با حساب مردم کاری ندارد.

وی بیان کرد:سازمان امور مالیاتی به موجب قانون در برنامه هفتم پیشرفت موظف است اطلاعات مربوط به بانک ها، شهرداری‌ها و ... را به صورت برخط داشته باشد و این اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی است، نه دخالت در امور مردم.

در همین زمینه صادقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون مالیات‌های مستقیم باید از تمامی دانه درشت‌ها مالیات دریافت و از فرار‌های مالیاتی جلوگیری شود گفت:  در ماده ۱۶۹ مالیات‌ها مکرر اعلام شده که دانه درشت‌های مالیاتی از طریق نحوه دسترسی به حساب‌ها و اطلاعات اقتصادی و مالی افراد در قانون آمده است و باید با شفاف سازی مبارزه با فراریان مالیاتی انجام شود.

وی ادامه داد: در راستای شفافیت‌های مالیاتی باید تمامی  مودیانی که در بخش‌های مختلف شغلی درآمد‌های بالا دارند  مانند سایر بخش‌ها اقدام به پرداخت مالیات کنند و از فرار‌های مالیاتی این  افراد از طریق بررسی حساب‌های درآمدی آنها جلوگیری شود.

او با تاکید بر اینکه به کارگیری ابزار‌های قانونی و استفاده از شیوه‌های جدید و الکترونیکی مانند سامانه مودیان خود نقش بسیار موثری در جلوگیری از فرار‌های مالیاتی و اخذ مالیات از دانه درشت‌ها دارد گفت: اجرای این طرح‌ها خود می‌تواند بخش اقتصاد کشور را تقویت و شفافیت و عدالت مالیاتی که به عنوان راس بخش‌های اقتصادی محسوب می‌شود را شاهد باشیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: تمامی دانه درشت‌های مالیاتی از طریق تراکنش‌های مالی وبررسی حساب‌های آنها در دام مالیات گرفتار  می‌شوند.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.