سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست وزیر میراث فرهنگی با استاندار و نمایندگان آذربایجان شرقی

در نشست مشترک وزیر و معاونان میراث فرهنگی با استاندار و نمایندگان آذربایجان‌شرقی بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان تاکید شد.

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست مشترک وزیر و معاونان میراث فرهنگی و صنایع دستی با استاندار و نمایندگان آذربایجان‌شرقی تبریز گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان آذربایجان‌شرقی نهفته است و وظیفه ما مسئولان است که این ظرفیت‌ها را آشکار و به دنیا معرفی کنیم.

صالحی امیری  افزود: با شناسایی و اولویت بندی حل مسائل مربوط به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده و با امضای آن تلاش خواهد شد در یک برنامه ۴ ساله نیاز‌های اصلی استان در این حوزه‌ها رفع شود.

وی اعتمادسازی و کارآمدی در کنار جلب رضایت مردم و دفاع از منافع آنان را اولویت‌های اصلی این وزارتخانه بیان و تصریح کرد: باید در شرایط سخت کنونی تحریم، جنگ و فشار‌های اقتصادی امید را در مردم احیا کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان باید به شکل شایسته معرفی شود تحقق این مهم را نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها و تسهیل فعالیت‌ها در این حوزه در سطوح محلی و ملی دانست.

سرمست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در این خطه وجود دارد از برند سازی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در نظر داریم ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی هر شهرستان را شناسایی کرده و با برند سازی و هویت بخشی به آنها آثار و ارزش‌های فرهنگی را به کشور و دنیا معرفی کنیم.

افزایش نشاط اجتماعی، رفع موانع بخش خصوصی در حوزه گردشگری، توجه به گردشگری کشاورزی، تسهیل فرایند صدور مجوز‌های گردشگری، طراحی نظام تامین مالی برای پروژه‌های گردشگری، ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم برای جذب گردشگر، توجه به صنایع دستی به ویژه فرش تبریز و حل مشکل گرمایش بازار تاریخی تبریز از مهمترین مطالباتی بود که نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس در این نشست مطرح کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.