سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان مطرح شد؛

۳۶ درصد بانوان دچار اضافه وزن هستند/ ۴ درصد از زنان مصرف کننده دخانیات

رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: ۳۲ درصد از بانوان مبتلا به بیماری فشار خون و ۱۴ درصد مبتلا به عارضه دیابت هستند.

صابر جباری، رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس نتایج آخرین پیمایش بیماری های غیر واگیر، شیوع عوامل خطر و بیماری های غیر واگیر در زنان ۱۸ سال و بالاتر بدین صورت است که ۳۲ درصد مبتلا به بیماری فشار خون و ۱۴ درصد از زنان مبتلا به عارضه دیابت هستند. بررسی ها نشان می دهند که ۳۱ درصد از زنان مبتلا به چاقی، ۳۶ درصد دارای اضافه وزن، ۵۷ درصد دارای فعالیت بدنی کم و حدود ۴درصد از زنان نیز استعمال دخانیات دارند.

او تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۲۰ درصد از مرگ های کل جمعیت در جمعیت  ۳۰ تا ۵۹  سال رخ داده است؛ همچنین ۱۶ درصد از مرگ کل جمعیت در زنان ۳۰ تا ۵۹ سال رخ داده است.  

 رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت بیان کرد: میزان مرگ و میر زنان کمتر از مردان است؛ اما زنان بر اساس آمارهای بهداشتی در مقایسه با مردان آسیب پذیری بیشتری در مقابل بیماری داشته و شیوع برخی بیماری ها در آن ها بیشتر است. 

وی اضافه کرد: از جمله اهداف هفته ملی سلامت بانوان، تقویت سياست ها و برنامه های وزارت بهداشت در راستای سلامت زنان، توجه به نيازهای بهداشتی، آموزشی و درمانی زنان، افزايش آگاهی جامعه و خانواده از نيازهای سلامت زنان و افزايش دسترسی زنان به اطلاعات سلامتی است.

جباری ادامه داد: در این میان توجه به سلامت زنان و دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است. دختران امروز مادران فردا هستند و به واسطه این شرایط قادرند نقش کلیدی در بهبود و ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت خود، خانواده و جامعه پیرامونشان ایفا کنند.

 رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت افزود: اهمیت جایگاه زنان در جامعه و نقش آنان در توسعه همه جانبه کشور، اطلاع از وضعیت سلامت و بهداشت زنان و شناخت عوامل موثر بر آن می تواند مبنای برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های مناسب در جهت اصلاح وضعیت و پیشرفت زنان قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
وقتی ورزش بخاطر فضای مجازی کنار گذاشته بشه