سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل رایگان حق جاماندگان از تحصیل

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی: طبق قانون باید امکانات تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه برای دانش آموزان مهیا شود.

 
 

استاندار مرکزی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید با استفاده از ظرفیت دستگاه قضا، مسیر تحصیل برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل مهیا شود.

مخلص الائمه افزود: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان زیاد نیست می‌توان با همکاری دستگاه‌های مختلف مدیریت مطلوبی در این راستا انجام داد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بازماندن از تحصیل می‌تواند زمینه‌ای برای آسیب‌های اجتماعی باشد به همین سبب باید شرایطی فراهم شود تا کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه علم آموزی برگردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با اشاره اینکه هزار و ۴۰۰ معلم مشمول بازنشستگی شدند، گفت: امسال هزار معلم جذب آموزش و پرورش استان شدند و با شروع سال تحصیلی هیچ کلاسی بدون معلم نبود، اما کمبود خدمتگذار و سرایدار در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.

مولوی با اشاره به اینکه استان در کمیته درآمد اختصاصی به عنوان استان برتر تجلیل شد، افزود: استان مرکزی در نمره میانگین متوسطه دوم در منطقه سبز قرار دارد و در نمره معدل در ریاضی و تجربی افزایش داشتیم و باید با افزایش کیفیت آموزشی، در رشته انسانی سرمایه گذاری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: یک هزار و ۳۹۹ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان از سامانه استخراج شده‌اند که از این تعداد ۷۳۴ نفر شناسایی نشده و ۶۸۵ نفر شناسایی شدند و طبق قانون باید امکانات تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه برای دانش آموزان فراهم شود.

برچسب ها: تحصیل ، استان مرکزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.