سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارک مهم رانندگان خودرو‌های سنگین

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور، ضمن تاکید بر این که رانندگان خودرو‌های سنگین چه مدارک مهمی را باید همراه داشته باشند، گفت: شرکت در دوره‌های آموزشی برای دریافت کارت سلامت و کارت هوشمند لازم است.

سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص مدارک مهم و ضروری برای خودرو‌های سنگین گفت: نکته مهمی که در خصوص قوانین و مقررات حمل بار وجود دارد این است که راننده می‌بایست گواهینامه معتبر و متناسب با وسیله نقلیه را داشته باشد، بعضا مشاهد شده است که برخی رانندگان خودرو‌های سنگین، به جای اینکه گواهینامه پایه ۱ داشته باشند با گواهینامه پایه ۲ اقدام به رانندگی با خودرو‌های سنگین می‌کنند، که این اقدام تخلف است و باعث گرفتاری‌هایی برای این رانندگان می‌شود.

وی افزود: رانندگان خودرو‌های سنگین باید دوره‌های آموزشی را دیده باشند و اگر این دوره را طی نکرده باشند حتی کارت هوشمند و کارت سلامت را هم نمی‌توانند دریافت نمایند، کارت هوشمند یکی از اصلی‌ترین مدارکی است که رانندگان خودرو‌های سنگین می‌بایست همیشه به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با اشاره به ساعات تردد خودرو‌های سنگین در شهر تهران، گفت: تردد خودرو‌های سنگین باربری با ظرفیت ۶ و نیم تن به بالا مد نظر می‌باشد، خودرو‌های سنگین با مشخصات فوق در شهر تهران و در شب‌هایی که تعطیلی وجود ندارد از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح می‌توانند تردد داشته باشند.

وی افزود: در شب‌هایی که فردای آن تعطیل است مانند پنج شنبه شب‌ها از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح تردد خودرو‌های سنگین در سطح معابرشهر تهران مجاز می‌باشد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اگر خودرویی زودتر از این ساعات به محدوده تهران برسد و قصد ورود داشته باشد از تردد آن جلوگیری می‌شود، رانندگان تا ساعت ۱۰ در شب‌های عادی و در شب‌های که فردای آن تعطیل می‌باشد تا ساعت ۲۴ می‌بایست توقف داشته باشند تا بتوانند در معابر تردد داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: تاکید می‌شود این قوانین در خصوص خودرو‌های سنگین با تناژ ۶ و نیم تن به بالا می‌باشد ولی تردد دیگر کامیونت‌ها و خودرو‌های باربری مانند وانت بار‌ها محدودیتی برای تردد ندارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.