سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی در دیدار با رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد؛

ضرورت بسیج کلیه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها

وزیر امور خارجه در دیدار با السیسی بر ضرورت بسیج کلیه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد.

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه رایزنی‌ها در مورد تحولات منطقه و با هدف بسیج ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه جهت جلوگیری از تشدید ناامنی‌های ناشی از ادامه نسل‌کشی و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی‌ به مصر سفر کرده است، صبح امروز با عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ضمن مرور آخرین وضعیت منطقه و ابراز نگرانی و تاسف شدید نسبت به استمرار تجاوزات و جنایات رژبم اشغالگر در فلسطین اشغالی و لبنان، اهمیت استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید اوضاع امنیتی منطقه و کاهش درد و رنج مردم در فلسطین و لبنان مورد تاکید قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان، دیدگاه‌های ایران در خصوص وضعیت خطرناک امنیتی در منطقه و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و برخی بازیگران فرامنطقه‌ای در دو هفته گذشته را تشریح کرد و ضرورت بسیج کلیه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشورهای منطقه برای افزایش فشارها جهت توقف جنایات و همچنین امدادرسانی فوری به آوارگان فلسطینی و لبنانی را بیان کرد.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر با ابلاغ متقابل سلام به رئیس جمهور کشورمان دکتر پزشکیان، دیدگاه مصر و نگرانی‌های این کشور در مورد تحولات منطقه را بیان کرد.

 رئیس جمهور مصر، وضعیت امنیتی موجود در منطقه را هشدارآمیز توصیف کرد و بر ضرورت جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف تجاوزات و جنایات در غزه و لبنان، جلوگیری از افتادن منطقه در دام یک جنگ مصیبت‌بار، حفظ تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی همه کشورهای منطقه و حراست از ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین با توجه به تحرکات مثبت در روابط دوجانبه، بر تداوم رایزنی‌ها و ادامه روند مشورت‌ها برای توسعه متقابل روابط دوجانبه توافق کردند.

عراقچی پیش از دیدار با السیسی با  بدر عبدالعاطی وزیر امور خارجه مصر دیدار کرده بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.