سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۵ درصدی مجوز‌های موسسات فرهنگی ـ هنری یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: صدور مجوز موسسات فرهنگی استان در سه سال اخیر رشد ۲۵ درصدی داشته است.

 احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون در استان یزد بیش از ۲۷۰ مؤسسه فرهنگی هنری تک یا چندمنظوره مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند که بیش از ۲۵ درصد از این مجوز‌ها در سه سال اخیر صادر شده است.

وی افزود: مؤسسات فرهنگی ـ هنری در بسیاری از مواقع برای جذب منابع مالی و یا برگزاری رویداد‌های بزرگ فرهنگی و هنری به شخصیت حقوقی نیاز داشتند و این موضوع در سال‌های اخیر نیز پررنگ‌تر شده بود، اما قوانین و آئین‌نامه‌ها شرایط اعطای مجوز به مؤسسات را پیچیده و سخت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به همین دلیل بسیاری از مؤسسات امکان دریافت مجوز را نداشتند، اما با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌ها در مجلس شورای اسلامی و عزم دولت سیزدهم برای اجرای آن بسیاری از این موانع بر طرف شد و به حمدالله روند صدور مجوز‌ها سرعت گرفت.

عابدی اظهار داشت: البته به دلیل حساسیت‌های وظایف محوله به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین اینکه سرعت صدور مجوز‌ها افزایش‌یافته است، همچنان بادقت صلاحیت متقاضیان بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۷۲ مورد مؤسسه تک یا چندمنظوره در سطح استان یزد مجوز دریافت کرده‌اند که ۱۷ مورد از آنها مربوط به شهرستان‌ها است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.