سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای فاز دوم خط تقویت گاز شمال استان اردبیل تسریع شد

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل گفت: فاز دوم خط تقویت گازرسانی به شمال استان در حال اجراست.

سیدسعید سیدمتین گفت: خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل با نام "چلوند به اردبیل" از مبداء منطقه چلوند استان گیلان تا انزاب اردبیل با امتداد ۵۵ کیلومتر در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن به ۸۰ درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز اردبیل افزود: همزمان با اجرای آن پروژه مهم، خط تقویت گازرسانی به شمال استان اردبیل نیز در چهار فاز تعریف شده که به طور کلی حدود ۲۰۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت و هدف از این طرح مهم، تقویت و تامین گاز صنایع و گلخانه‌های شمال استان و جلوگیری از ناترازی و افت فشار گاز است.
او در تشریح فاز‌های خط تقویت گاز شمال استان اردبیل تصریح کرد: مرحله نخست این خط از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا شهرستان گرمی را شامل می‌شود که ۸۰ کیلومتر امتداد دارد و برای اجرای آن، یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و پروژه به طور کامل تکمیل و افتتاح شده است.
سیدمتین گفت: مرحله دوم خط تقویتی گازرسانی به شمال استان از شهرستان پارس‌آباد تا گلخانه‌های آن شهرستان را در بر می‌گیرد که ۲۶ کیلومتر امتداد دارد و پروژه از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و طی یک تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.
او افزود: مرحله سوم خط تقویت گاز نیز از شهرستان گرمی تا شهرستان پارس‌آباد را شامل می‌شود که حدود ۶۳ کیلومتر با لوله ۱۶ اینچی اجرا خواهد شد و این مرحله از خط تقویتی در انتظار ابلاغ دستور برای اجراست.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: مرحله چهارم خط تقویتی شمال استان هم با ۲۵ کیلومتر و اجرای لوله ۱۶ اینچی و پوشش گلخانه تا اصلاندوز مغان در مرحله طراحی و پیمان سپاری است.
سیدمتین افزود: در حال حاضر میزان گاز ورودی به استان روزانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب است و با بهره‌برداری از خط دوم گاز طبیعی چلوند به اردبیل، ظرفیت گازرسانی به استان به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.