سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری زمین به هزار و ۲۱۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت در سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: شهر سمنان رکورددار بیشترین مشمولان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در این استان است که این مشمولان در ۲ سایت ۵۵ و ۲۰۵ هکتاری اراضی خود را دریافت می‌کنند.

حسینی‌طباطبایی گفت: از ابتدای تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲ هزار و ۸۲۰ متقاضی برای دریافت زمین رایگان در حوزه راه و شهرسازی استان سمنان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و ۸۰۴ خانوار تایید نهایی(واجد شرایط دریافت زمین) شناخته شدند.

وی ادامه داد: اراضی ۵۵ هکتاری در مجاورت پارک سوکان سمنان، در مرکز استان و در مرحله نخست به ۳۸۴ مشمول اراضی واگذار شد و هم اکنون عملیات آماده سازی این شهرک آغاز شد.

وی اضافه کرد: برای تعداد افراد باقیمانده مشمولان واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت در شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان، تامین زمین انجام شد و از سوی راه و شهرسازی استان در مرحله صدور قرارداد واگذاری است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان با اشاره به گلایه برخی از مشمولان مبنی بر دریافت هزینه مازاد قیمت اراضی توسط راه و شهرسازی استان تاکید کرد: طبق بخشنامه وزارت راه و شهرسازی، دولت در سال ۱۴۰۳ عهده دار پرداخت قیمت اراضی تا مبلغ ۱۷ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال است و در صورت بالاتر بودن قیمت اراضی، مطابق نظر کارشناسان رسمی دادگستری، متقاضیان باید مازاد قیمت اراضی را به شکل نقد پرداخت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان افزود: در سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان با توجه به بالابودن قیمت اراضی، به هر ۲ خانوار مشمول یک قطعه زمین واگذار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.