سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش:

مجوز فعالیت سمن‌های جوانان در ۱۵ روز صادر می‌شود

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مجوز سازمان‌های مردم نهاد جوان از ۶ ماه به ۱۵ روز کاهش یافته و سریعا کاهش می‌یابد.

علی پارسانیا مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه جشنواره اتفاق که در تالار ایرانیان واقع در هفت سنگان برگزار شد، گفت: تا قبل از این کاهش فرآیند‌ها سه هزار متقاضی در سامانه صدور مجوز‌ها منتظر بودند که اکنون درحال دریافت مجوز هستند.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ سمن در جشنواره‌های اتفاق استان‌ها تجلیل می‌شوند تا در زمستان به صورت شاخص انتخاب شوند.

پارسانیا با بیان اینکه برای فعالیت بیشتر جوانان در حوزه اجتماعی سه کار مهم صورت گرفته است، بیان کرد: ابتدا اینکه جوانان صاحب ایده باید در حل معضلات اجتماعی شناسایی شوند و مراکز نوآوری اجتماعی در استان‌ها راه‌اندازی شود که جوانان بدون سمن نیز کنش‌گری کنند.

این مسئول عنوان کرد: تدوین نظام نامه جامع آموزش سازمان‌های مردم نهاد و همچنین توانمند سازی این جمعیت‌ها از عمده اقداماتی بود که در این سال‌ها صورت‌گرفت.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اکنون در چهارمین جشنواره اتفاق هستیم، اضافه کرد: سومین جشنواره اتفاق سال ۹۷ برگزار شد و تاکنون درحال شناسایی سمن.‌های جوانان بودیم.

به گفته این مسئول، جوانان باید جایگاه خودشان را در حوزه اجتماعی کشور بشناسند، یکی از مباحث زیربنایی و ثروت هر کشور سرمایه اجتماعی است که نبود آن اختلال در حوزه فکری، اقتصادی و سیاسی ایجاد می‌کند.

پارسانیا گفت: قزوین در حوزه جوانان جزو استان‌های خیلی خوب است که همواره پیشگام بوده و در کنار استان زنجان توانسته کار‌های بسیار خوبی انجام دهد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی: سمن‌های جوانان ۱۵ روز مجوز می‌گیرند

کار‌های اداره کل ورزش و جوانان باید برون سپاری شود

عباس علایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان قزوین در این جشنواره اظهار کرد: بار‌ها اعلام کردم که کار‌های اداری باید به جوانان و سمن‌ها برون سپاری شود، من بار‌ها توصیه کردم که برخی از کار‌ها باید به جوانان واگذار شود تا سایر دستگاه نیز با جوانان فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: در مدیریت ارشد استان قزوین نیز تاکید کردیم که موضوعات مختلف استان توسط خود جوانان طرح و پیگیری شود.
بیشتر بخوانید

 استاندار قزوین: سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
 نمایندگان شورای توسعه و حمایت از سمن‌های قزوین انتخاب شدند

علایی مقدم بیان کرد: به زودی ساختمان معاونت جوانان توسعه یافته و تجهیز می‌شود تا از طرفین جوانان بیش از گذشته بهره‌مند شویم.

۶ سمن شایسته تقدیر و ۱۰ سمن برگزیده در این جشنواره معرفی شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.