سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت ۹ مرکز سرپایی درمان اختلالات مصرف مواد در قزوین

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از شروع فعالیت ۹ مرکز سرپایی جدید درمان اختلالات مصرف مواد با دارو‌های آگونیست، در سطح استان خبر داد.

دکتر حبیب اله شجاعی نژاد مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: علاوه بر آغاز به کار این مراکز، ۲۶ پرونده در حوزه مرکز سرپایی درمان اختلالات مصرف مواد بررسی شد که از میان این پرونده‌ها هشت مورد مرتبط با افزایش ظرفیت و نوبت کاری بود که با هفت مورد موافقت و یک مورد مخالفت شد.

وی بیان کرد: پرونده ۶ مرکز به منظور تایید فضای فیزیکی نیز برای راه اندازی مراکز سرپایی درمان اختلالات مصرف مواد بررسی شد که پس از تایید اعضاء کمیته، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکتر شجاعی نژاد افزود: یک مرکز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های درمانی کسر ظرفیت داده شد و با تعطیلی موقت نوبت عصر یک مرکز دیگر نیز به مدت سه ماه موافقت شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: یک درخواست کلی برای ۵۴ مرکز به منظور تمدید مجوز آگونیست (با توجه به انقضاء مجوز مذکور) نیز مطرح شد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

از دارو‌های آگونیست، برای درمان بیمارانی که سوء مصرف مواد دارند؛ در مراکز سرپایی درمان اختلالات مصرف مواد، استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.