سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی مطرح کرد؛

اعتماد، تفاوت اصلی رسانه ملی با دیگر رسانه‌ها

آینه دار گفت: تفاوت رسانه ملی با دیگر رسانه‌ها در صحت تمامی اخبار و قابل اعتماد بودن آن است که توانسته مرجعیت رسانه‌ای در کشور را به دست آورد.

 آینه‌دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در برنامه زنده رادیویی با شما و برای شما گفت: طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما که یکی از مراکز معتبر نظرسنجی در کشور با جامعه آماری حدود ۳۰ هزار نفر از مردم شهر‌های بزرگ، مراکز استان‌ها، شهر‌های کوچک و روستا‌ها است، مخاطب صدا و سیما ۷۲ درصد اعلام شده است.

او با بیان اینکه همه سنجش‌های معتبر علمی در کشور نشان می‌دهد کماکان مرجعیت خبری اکثریت مردم ایران، رسانه ملی است، افزود: اگر نظرسنجی خود سازمان را هم در نظر نگیریم برطبق نظرسنجی ایسپا که جزو مراکز معتبر نظرسنجی در کشور است مرجعیت رسانه‌ای صدا وسیما ۶۹.۲ درصد اعلام شده است؛ همچنین در تمام نظرسنجی‌های علمی معتبر که توسط دستگاه‌های معتبر انجام می شود، نظام مرجعیت اصلی رسانه‌ای در دست رسانه ملی است.

آینه‌دار بیان کرد: اگر در بزنگاه‌های تاریخی مانند وعده صادق، حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، انفجار معدن و... اعتماد مردم را به رسانه بسنجید متوجه می‌شوید زمانی که در برنامه‌ها و شبکه‌های رسانه ملی خبر و موضوعی اعلام می‌شود مردم به طور ۱۰۰ درصد صحت آن را می‌پذیرند و می‌گویند در رسانه ملی اعلام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تصریح و تأکید کرد: نظرسنجی یک علم و تخصص است و باید بر اساس اصول انجام شود و علاوه بر آن تحلیل و تفسیر نظرسنجی یک تخصص است و نیازمند یک متخصص برای ارزیابی است.

او عنوان کرد: اکنون که در یک جنگ رسانه‌ای با امپراطور رسانه غرب هستیم، جریانی مغرضانه علیه صدا و سیما در فضای مجازی شکل گرفته است که بر مبنای آن سازمان را نقد می‌کنند، اما متوجه نیستند که نمی‌توان بخشی از یک نظرسنجی را به تمام جامعه تعمیم داد کسانی که این کار را انجام می‌دهند و با جهت گیری خاصی صدا وسیما را نقد می کنند، قصد دارند مرجعیت رسانه‌ای را از صدا و سیما بگیرند.

آینه‌دار اظهار کرد: در خراسان جنوبی نیز در تمام حوزه‌های صدا، سیما، خبر و رادیونما مرجعیت خبری با صدا و سیما است و رادیو و تلویزیون و خبر خاوران هم از پرمخاطب‌ترین‌ها در کشور هستند. 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در پایان گفت: ما نمی‌گوییم که رسانه‌ای بی نقص داریم، ممکن است کیفیت برخی از برنامه‌ها مورد علاقه مخاطب نباشد و نیاز به تلاش و کار بیشتری داشته باشد که با اهتمام جدی‌تر در تولید برنامه‌هایی بهتر قدم برمی داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.