سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۲ درصدی صادرات استان کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: امسال صادرات انجام شده از گمرکات استان نسبت به سال گذشته از نظر وزن یک و ارزش ۱۲ درصد کاهش داشت.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:  ۱۹۴ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ میلیون دلار در نیمه نخست سال جاری از گمرک سیرانبند بانه صادر شده که این میزان از لحاظ وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزشی هم ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: میزان صادرات انجام شده از گمرک سنندج هم در این مدت ۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار بود که این میزان نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته از حیث وزنی ۱۱۸ درصد و از نظر ارزشی هم ۱۳۶ درصد رشد یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:  ۳۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۶۸ میلیون دلار از گمرک باشماق مریوان در این مدت به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با نیمه نخست سال قبل، از نظر وزنی ۱۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۳ درصد کاهش داشت.

خلیقی با اشاره به اینکه ۶۱ درصد صادرات استان مربوط به گمرک باشماق است، اظهار کرد: ۵۷۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار در ۶ ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی بیان کرد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان ۴۰۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به سهم صادرات استان از کل صادرات کشور منتهی به ۶ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: سهم وزنی صادرات استان در مقایسه با کشور ۸۱ صدم درصد و سهم ارزشی هشت دهم درصد است که نسبت به ۶ ماهه سال گذشته این میزان به لحاظ وزنی سه درصد و به لحاظ ارزشی هم ۲۰ درصد کاهش یافته است.

خلیقی یادآور شد: میزان صادرات سایر گمرکات (محموله در استان‌های دیگر اظهار و از مرز‌های کردستان خارج شده است) از گمرک‌های باشماق و سیرانبد بانه در نیمه نخست سال جاری ۱۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۷ مییون دلار بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۹ درصد و از لحاظ ارزشی هم ۱۱ درصد کاهش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.