سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحد‌های گوشتی مرغداری استان ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی در واحد‌های گوشتی مرغداری استان ایلام خبر داد.

یونس احمدی در خصوص وضعیت کانون‌های بیماری و جوجه‌ریزی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: جوجه‌ریزی صورت گرفته در واحد‌های گوشتی استان در شش ماه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون قطعه رسیده است.

وی ادامه داد: به رغم افزایش نسبی بعضی از کانون‌های بیماری از جمله نیوکاسل و آنفلوآنزای غیرفوق حاد، درصد تلفات کلی در واحد‌های پرورشی استان کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد و همچنین درصد تلفات در واحد‌های مبتلا به بیماری‌ها ثابت بوده است.

احمدی در رابطه با افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها گفت: به نظر می‌رسد علت افزایش کانون‌های بعضی از بیماری‌ها به واسطه افزایش جوجه‌ریزی، تغییرات ناگهانی در آب و هوا و گرم شدن نسبی هوا است.

وی تصریح کرد: در خصوص پایش و رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد، خوشبختانه تا کنون هیچ موردی از بیماری در استان در طی ۱۴ سال اخیر مشاهده نشده و در پایش و مراقبت فعال طراحی شده توسط سازمان دامپزشکی کشور در شش ماهه اول سال تعداد ۳۴۰۰ نمونه خون از طیور بومی و روستایی از سطح روستا‌های استان موردآزمایش قرار گرفته و هیچ موردی از بیماری مشاهده نشده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم من‌بعد با همکاری مرغداران عزیز و همکاری وتلاش همکاران در اقصی نقاط استان شاهد کاهش بیماری‌های واگیر درصنعت طیور استان باشیم.

برچسب ها: دام و طیور ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.