سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

پیش دبستانی و دبستان منشا تحولات مهم در کشور خواهند بود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستان را منشأ تحولات مهم در کشور دانست.

حکیم زاده  معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سفر خود به استان با حضور در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف، بر لزوم برنامه‌ریزی بر اساس شاخص‌ها تاکید کرد و بیان داشت: شاخص‌ها بر اساس سیاست‌های کلی دستگاه‌ها تعریف می‌شوند و به ما در خصوص وضعیت فعلی آگاهی خواهند داد که آیا ما در مسیر انجام ماموریت‌های خود موفق بوده‌ایم یا خیر؟
وی با اشاره به سند توسعه ۵ ساله استان ادامه داد: تدوین سند توسعه ۵ ساله شاخص‌های موجود و ترسیم وضعیت فعلی به ما کمک شایانی در شناسایی نقاط ضعف و برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌ها خواهد نمود.
حکیم‌زاده توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و هویت بخشی را سه محور اساسی برنامه‌های وزارت و وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: این سه محور ناظر به کارکرد نظام‌های اصلی آموزشی در دنیا هستند و باعث خواهند شد تا افراد استعداد‌های خود را بشناسند و مسیر رشد را بپیمایند و به موفقیت‌های تحصیلی و شغلی دست پیدا کنند. 
وی ادامه داد: از منظر اجتماعی مدرسه محلی برای ایجاد انسجام اجتماعی و پیوند دادن افراد جامعه و ایجاد یک هویت مشترک است و از منظر عدالت اجتماعی مهمترین اصل این است که افراد یک فرصت برابر آموزشی داشته باشند. 
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این نکته که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت چهاردهم افزایش عدالت آموزشی است؛ ادامه داد: برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی با همراهی و یاری تمامی شما همکاران در راستای توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی و هویت بخشی ایرانی اسلامی به دانش آموزان و کودکان این سرزمین خواهد بود.
حکیم‌زاده با اشاره به جایگاه و اهمیت مقطع ابتدایی در نظام آموزشی گفت: اگر ما می‌خواهیم اتفاق مثبتی برای آینده این استان و کشورمان رقم بخورد باید تمرکز خود را بر روی مقطع ابتدایی و پیش از آن بگذاریم؛ زیرا این مسیری است که پژوهش‌های موجود در این زمینه به ما نشان می‌دهد. 
وی افزود: اهمیت دوره پیش از دبستان به مراتب بیشتر از دوره ابتدایی است؛ زیرا آنچه که در مسیر عدالت آموزشی برای کودکان تفاوت ایجاد می‌کند فرصت‌های یادگیری آنان قبل از دوران ابتدایی است که این خود کلید عدالت آموزشی است. 
حکیم‌زاده در پایان با تاکید بر جایگاه اصلی آموزش ابتدایی برای دانش آموزان بیان داشت: هرچه توجه ما بر روی فعالیت‌ها و رویکرد‌ها در دوره پیش از دبستان و دبستان باشد نتایج آن را در ارتقاء شاخص‌ها و پیشرفت کشور در آینده خواهیم دید؛ زیرا این توجه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آینده خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.