سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس جمعیت هلال احمر کشور:

محموله کمک ۱۰ هزار تنی هلال احمر ایران برای مردم لبنان ارسال می شود

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: کشتی حامل ۱۰ هزار تن کمک‌های هلال احمر ایران برای مردم مظلوم لبنان تا ۱۰ روز آینده اعزام خواهد شد.

 پیرحسین کولیوند چهارشنبه شب در اجلاسیه ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین امروز بیش از ۱۰۰ دستگاه کامیون ارزاق، دارو و اقلام زیستی از هلال احمر ایران به کشور لبنان ارسال شد.

وی با بیان اینکه لبنان را تنها نخواهیم گذاشت افزود: جمع آوری کمک‌های مردمی به لبنان همچنان ادامه خواهد داشت و تا آخر پای کار کمک به این ملت خواهیم ماند.

رییس جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر از جمعیت لبنان اکنون بی خانمان و نیازمند کمک هستند که بیش از ۳۰۰ هزار نفر جهت کمک از سوریه به لبنان اعزام شدند چراکه گام برداشتن در این مسیر به نوعی جهاد فی سبیل الله است.

۵۰۰ مجروح بدحال لبنان به ایران اعزام شدند

وی با اشاره به حملات وحشیانه اسراییل به لبنان ادامه داد: از مجموع ۷۰۰ مجروح بدحال، ۵۰۰ نفر به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی، به ایران اعزام و ۸۰ نفر از این تعداد به خراسان رضوی منتقل شدند.

کولیوند تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد بیماران بدحال که خطرات بینایی آنان را تهدید می‌کرد در ایران درمان شدند و امکانات تغذیه ای، دارویی و زیستی نیز ارسال شد.

وی با اشاره به سه هزار مجروح لبنان در این حملات بیان کرد: ۲۰۰ متخصص و فوق تخصصی ایران در کمتر از ۲ ساعت برای کمک به مجروحان این کشور اعلام آمادگی کردند چراکه در پی این حملات بیمارستان‌های لبنان به انواع و اقسام نمایشگاه جنگی تبدیل شده و دشمن به بیمارستان، امدادگر و صلیب سرخ هم رحم نکرده بود.

افزایش جمعیت جوانان هلال احمر به سه میلیون نفر

وی همچنین خاطرنشان کرد: جمعیت جوانان (گام دومی) هلال احمر ایران در سه سال اخیر از ۴۶۰ هزار نفر به سه میلیون نفر افزایش یافته است و امروز جمعیت هلال احمر برای برگزاری یادواره شهدا از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

رییس جمعیت هلال احمر ایران عنوان کرد: شهدای هلال احمر امدادگر بودند، اسلحه نداشتند، با خود کوله پشتی و برانکارد حمل می‌کردند و سلاحی برای دفاع نداشتند، اما جانشان را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند که براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری پیام آنان را به جوانان انتقال خواهیم داد.

کولیوند ایثار و از خودگذشتگی، شجاعت، غیرت، اراده، احساس مسئولیت، تعهد انسانی و اخلاقی، مهارت و آمادگی، مومن بودن، هجرت و جهاد کردن را از ویژگی‌های شاخص شهدای امدادگر برشمرد.

اجلاسیه ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی چهارشنبه شب با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده‌های امدادگر شهید و اقشار مختلف مردم استان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.