سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغار به کار پنجمین مرکز نوآوری صنعتی در لردگان

پنجمین مرکز نوآوری صنعتی چهارمحال و بختیاری در شهرستان لردگان فعال شد.

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: با فعال شدن مرکز نوآوری صنعتی شهرستان لردگان، تعداد مراکز کارگاهی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان به پنج مورد افزایش یافت.

وی افزود: پیش از این چهار مرکز کارگاهی در شهرکرد فعال شده بود و به تازگی یک مرکز کارگاهی در شهرستان لردگان فعالیت خود را آغاز کرده است، یک مرکز دیگر نیز در شهرستان بروجن در دست احداث است که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

پیرعلی بیان داشت: مراکز نوآوری صنعتی فضا‌های کارگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌روند که شرکت‌ها می‌توانند در این مکان‌ها به ساخت قطعات فیزیکی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان لردگان از وجود شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و باظرفیتی برخوردار است، گفت: با وجود این شرکت‌ها، امید می‌رود به زودی لردگان به یکی از قطب‌های مهم فناورانه در استان تبدیل شود.

پیرعلی با بیان اینکه فضای نوآوری صنعتی ایجاد شده در لردگان می‌تواند جوابگوی فعالیت‌های ۶ شرکت دانش‌بنیان باشد، افزود: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز نوآوری صنعتی می‌تواند به ارتقای توانمندی‌های صنعتی شهرستان و تحقق اهداف بلندمدت اقتصادی کمک کند.

وی گفت: درصدد هستیم تا تعداد مراکز نوآوری صنعتی را در استان گسترش دهیم چراکه توسعه چنین مراکزی می‌تواند ضمن تسهیل ارتباط بین صنعت و دانشگاه، زمینه‌ساز شکوفایی ایده‌های نوآورانه و کمک به حل چالش‌های موجود در صنایع باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.