سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفارت ایران در انگلیس:

ایران افتخار می‌کند که در سمت درست تاریخ ایستاده است

سفارت ایران در انگلیس با اشاره به تلاش‌های وزیر خارجه کشورمان برای ایجاد آتش‌بس در منطقه تصریح کرد: ایران افتخار می‌کند که در سمت درست تاریخ ایستاده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با اشاره به تلاش‌های «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان برای ایجاد آتش‌بس در منطقه، تصریح کرد: ایران افتخار می‌کند که در سمت درست تاریخ ایستاده است

سفارت کشورمان در انگلیس شامگاه چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: وزیر خارجه ایران در یک فعالیت جدی صلح‌طلبانه به کشور‌های منطقه در حال سفر است تا زمینه‌هایی را برای آتش بس و پایان رنج مردم منطقه بیابد.

در ادامه آمده است:، اما وزرای امور خارجه برخی کشور‌های اروپایی فقط بیانیه می‌خوانند، برخی از آنان کشتار غیرنظامیان را توجیه می‌کنند و برخی دیگر مردم ایران را تحریم می‌کنند، در حالی که تاکنون حتی یک ابتکار دیپلماتیک را برای صلح در منطقه مطرح نکرده‌اند.

سفارت کشورمان در این پیام تاکید کرد: ایران مفتخر است که در سمت درست تاریخ ایستاده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در راستای تلاش جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکنون به لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق، عمان و اردن سفر کرده و با مقامات ارشد آن کشور‌ها نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

مصر هشتمین مقصد از سفر‌های منطقه‌ای وی در راستای تبادل نظر، مشورت و رایزنی با مقامات ارشد کشور‌های منطقه به منظور هماهنگ کردن اقدامات در مقابله با رژیم صهیونیستی و توقف ماشین کشتار این رژیم در غزه و لبنان است.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.