سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی برای انتخاب تلویزیون هوشمند

برخلاف خرید گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ، تهیه تلویزیون هوشمند به ویژه با توجه به مشخصات و ویژگی‌های مختلف صفحه نمایش نیاز به تفکر بیشتری دارد.

در بیشتر موارد، از تلویزیون هوشمند همه اعضای خانواده استفاده می‌کنند؛ زیرا از آن برای پخش آخرین فیلم‌ها، بازی‌های ویدیویی و همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار استفاده می‌شود، به همین دلیل توجه به بسیاری از معیار‌ها قبل از خرید تلویزیون هوشمند مهم است.

در گزارش پیش رو نکاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که باید در هنگام خرید تلویزیون هوشمند به آن ها توجه کنید.

سیستم عامل مناسب

اکثر تلویزیون‌های هوشمند یکی از پنج سیستم عامل زیر را اجرا می‌کنند: Google TV، Fire OS، Tizen OS، webOS و Apple tvOS.

هر کدام از این سیستم عامل‌ها مزایای خاص خود را نسبت به سایرین دارند. پیدا کردن تلویزیون هوشمندی که سیستم عامل Google TV را اجرا می‌کند، بسیار ساده‌تر است. در حالی که تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای سیستم عامل Tizen هستند و ال جی از webOS در تلویزیون‌های هوشمند خود استفاده می‌کند.

به طور مشابه، برای تجربه Fire OS یا Apple tvOS، باید یک دستگاه خارجی خریداری کنید. بسته به اکوسیستمی که می‌خواهید در اطراف تلویزیون هوشمند خود بسازید، می‌توانید اکوسیستمی را انتخاب کنید که نیاز‌های شما را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر کاربر آیفون هستید، استفاده از Apple tvOS بسیار منطقی است، زیرا اشتراک‌گذاری محتوا را از iPhone یا iPad خود آسان می‌کند و همچنین با بلندگو‌های خارجی مانند HomePod جفت می‌شود.

به همین ترتیب، می‌توان Fire OS را انتخاب کرد، به‌ویژه اگر روی دستگاه‌های مجهز به الکسا سرمایه‌گذاری زیادی انجام شود. کاربران اندروید می‌توانند تلویزیون‌های هوشمند دارای سیستم عامل Google TV را انتخاب کنند و کسانی که تلویزیون سامسونگ یا ال‌جی را ترجیح می‌دهند می‌توانند تایزن یا webOS را در نظر بگیرند. هر مدلی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل را اجرا می‌کند و هرگز مدل قدیمی را در نظر نگیرید.

نوع صفحه نمایش و وضوح تصویر

 اگر شما یک کاربر با تکنولوژی هستید و قبل از خرید، تفاوت‌های ظریف یک محصول را بررسی می‌کنید، هنگام خرید تلویزیون هوشمند باید نوع صفحه نمایش و وضوح آن را در نظر بگیرید. تلویزیون‌های هوشمند حداقل وضوح HD Ready یا ۷۲۰p را ارائه می‌دهند، در حالی که گزینه‌های پیشرفته می‌توانند به وضوح 8K برسند که گران‌تر خواهد بود.

توجه به این نکته ضروری است که تلویزیون‌های هوشمند دارای صفحه نمایش LCD هستند، در حالی که دستگاه‌های میان رده دارای صفحه نمایش QLED و تلویزیون‌های هوشمند با کیفیت بالا دارای صفحه نمایش OLED هستند.

شاید وضوح 4K برای بسیاری از کاربران مناسب باشد، چه گیمر باشند و چه فیلم تماشا کنند. همچنین یافتن تلویزیون هوشمند 4K در اندازه‌های مختلف صفحه نمایش بسیار ساده‌تر است.

همچنین، اکثر تلویزیون‌های هوشمند نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز را ارائه می‌کنند، در حالی که برخی از تلویزیون‌های سطح بالا نرخ تازه‌سازی تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کنند که بهترین گزینه برای بازی است.

کیفیت صدا

 دو جنبه اصلی یک تلویزیون خوب کیفیت تصویر و صدا است؛ بنابراین در نظر گرفتن یک تلویزیون هوشمند با یک جفت بلندگوی عالی به همان اندازه مهم است که نوع صفحه نمایش مناسب را انتخاب کنید. با این حال، حتی اگر یک تلویزیون هوشمند با یک تنظیم معمولی بلندگو داشته باشید، همیشه این گزینه وجود دارد که یک دستگاه صوتی خارجی که از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل می‌شود، تهیه کنید.

 همچنین تلویزیون‌های هوشمند با فناوری‌هایی مانند Dolby Atmos و DTS را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید به دنبال نشان‌های ویژه باشید، زیرا برخی از تلویزیون‌ها دارای بلندگو‌هایی هستند که توسط متخصصان صدا مانند Dynaudio، Bang and Olufsen، Harman Kardon و دیگران تنظیم شده اند.

نام تجاری

 اگر به فکر خرید یک تلویزیون باکیفیت هستید که هزینه بالایی دارد، باید تلویزیونی را از یک برند معتبر که مدتی در این کار بوده انتخاب کنید. همان طور که گفته شد، حتی تلویزیون‌های هوشمند مقرون به صرفه نیز در چند سال گذشته بسیار بهتر شده اند.

با این حال، تلویزیون هوشمند چیزی است که ما اغلب آن را ارتقاء نمی‌دهیم و بهتر است کمی بیشتر هزینه کنیم و محصول قابل اطمینان تری تهیه کنیم. برخی از تلویزیون‌های هوشمند دارای ضمانت نامه اضافی هستند که همچنین می‌تواند آرامش خاطر را برای کل دوره پوشش فراهم کند.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حمید
۱۳:۱۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۳
با ۵۶ سال هنوز نتوانستم تلوزیون هوشمند بخرم. بازنشسته که نداره