سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰ طرح ورزشی نیمه تمام در کردستان وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۳۰ طرح نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که ۱۴ طرح ان برای اتمام قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

 آمنه غلام‌ویسی شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های ورزشی در استان ۳۰ طرح عمرانی نیمه تمام، با پیشرفت فیزیکی از پنج تا ۹۰ درصد داریم که در تلاش برای اتمام آن هستیم و اعتبار مورد نیاز آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اتمام این طرح‌ها، تنها با اعتبارات دولتی قابل انجام نیست و نیازمند ورود بخش خصوصی است، افزود: حوزه ورزش صرفا در حیطه وظیفه دولت نیست و با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود، از موثرترین راهکارها، تقویت ورزش است چرا که با هر موفقیت ورزشی، عزت و اعتماد به نفس جوان و نوجوان ما بالا می‌رود. 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار برای ۲ طرح ورزشی، در ورزشگاه ملک‌نیا و ۲۲ گولان اقداماتی انجام گرفته است، افزود:اماکن ورزشی موجود پاسخگوی نیاز ورزشکاران و جوانان استان نیست.

غلام ویسی به بازسازی مجموعه ورزشی حجاب سنندج برای بانوان و مجموعه ورزشی ۲۲ گولان اشاره کرد و افزود: زمین مینی‌گلف، چمن مصنوعی روستایی و طرح‌های دیگری هم بهره‌برداری شده و زمین چمن و تنیس خاکی نیز طی هفته تربیت بدنی در سقز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به میزبانی از اردوهای تیم ملی و مسابقات ورزشی کشوری، یادآور شد: سعی کردیم با توجه به استعدادهای ورزشی هر شهرستان، همه مناطق استان از این رویدادها به منطور استعدادیابی برخوردار باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: از دستاوردهای ورزش استان می‌شود به رتبه نخست در حوزه آموزشی در بین ۱۳ استان و رتبه دوم پایگاه قهرمانی دوم ، برتر ورزش‌های همگانی و ششم طرح آمایش سرزمینی اشاره کرد.

به گفته غلام‌ویسی، سرانه فضای ورزشی کردستان اوایل سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ سانتی‌متر بود که الان به ۷۶ سانتی متر مربع رسیده است.

انتخابات هیات فوتبال از نظر فدراسیون قانونی ولی مغایر با رضایت جامعه هدف

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه پارسال ۱۷ هیات ورزشی با سرپرست یا بدون سرپرست اداره می‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از تعداد معدود، بقیه هیأت‌های ورزشی ساماندهی شده‌اند.

غلام ویسی به انتخابات پرحاشیه هیأت فوتبال هم اشاره کرد و گفت: اساس‌نامه فدراسیون فوتبال با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت است و  در دیگر هیأت‌ها،  اداره کل ورزش و جوانان نایب رییس مجمع و رییس فدراسیون رییس مجمع است ولی در مجمع انتخابات هیات فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان در فوتبال هیچ نقشی ندارد و کمیته سه نفره تصمیم گیری می‌کند که مدیرکل ورزش و جوانان هم به عنوان تنها یک عضو مجمع حق رای دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به علت  عدم حضور خود در مجمع انتخابات هیات فوتبال اشاره کرد و گفت: بر اساس اساسنامه  فدراسیون فوتبال، این انتخابات قانونی است ولی عرف بر این است که تعامل و همکاری لازم انجام گیرد تا جامعه مخاطب ناراضی نباشند.

غلام‌ویسی اضافه کرد: بنا بر برخی شبهه‌ها، از فدراسیون فوتبال درخواست ارائه مدارک افراد داوطلب ریاست را برای بررسی داشتیم ولی حتی با ورود سازمان بازرسی هم، فدراسیون اعتنایی نکرد و وقتی بی احترامی فدراسیون به جامعه مخاطب فوتبال را دیدم در این مجمع حاضر نشدم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزیابی هیاتهای ورزشی انجام شده است، ادامه داد: بیشتر هیاتهای ورزشی قبل از مراجعه به اداره کل به سراغ مسوولان ارشد استان می روند و برای هیات ورزش‌های زورخانه‌ای هم قرار است نشستی برگزار و بعد از آن تعیین تکلیف شود.

ورزش بانوان موفق در مدال‌آوری

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه گفت: در حوزه ورزش بانوان بیشترین مدال آوری را  در سال جاری در مقایسه با سالهای قبل و حوزه ورزش آقایان داشته‌ایم.

غلام‌ویسی به یکی از  برنامه های ابتکاری استان در  حوزه ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی بانوان روستایی در ۱۰ شهرستان طی سال گذشته و امسال برگزار شد که در حال کارشناسی در وزارت ورزش و جوانان برای تعمیم به کل کشور است.

رضایت ۱۰۰درصدی از بهبود فضای کسب و کار ورزشی

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به بهبود فضای کسب و کار ورزشی استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه رضایتمندی ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزها را داشتیم .

غلام‌ویسی افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸،  پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان  سهمیه  در اختیار ورزش و جوانان بود که جذب و در اختیار متقاضیان حوزه ورزشی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: این تسهیلات امسال پنج برابر افزایش یافته که با ابلاغ رسمی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: ارائه اخبار درست به جامعه، از وجدان کاری رسانه‌های گروهی نشات می‌گیرد که اگر موجب تزریق یاس و ناامیدی شود، بی اخلاقی رسانه‌ای و اگر منجر به امیدآفرینی شود یک خدمت ارزنده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.