سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ماشین‌آلات جدید کارخانه پلی‌اکریل اصفهان

ماشین‌آلات جدید تولید نخ کارخانه پلی‌استر شرکت پلی‌اکریل اصفهان با سرمایه‌گذاری یک میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

مدیر کارخانه شرکت پلی‌اکریل ایران در آیین افتتاح این ماشین‌آلات در پلی‌اکریل اصفهان گفت: این طرح در ۲ مرحله تعریف شده که مرحله نخست شامل تعویض ۲ ماشین ریسندگی با حدود ۳۴ دستگاه «وایندر» و مرحله دوم ۲ ماشین ریسندگی با ۳۴ دستگاه «وایندر» است.


سعید سعیدبخش با اشاره اجرای مرحله نخست طرح افزود: کارخانه «یارن» این شرکت در گذشته بزرگترین ضایعات مواد، انرژی و آسیب‌های نیروی انسانی را برای شرکت پلی اکریل داشت که با اجرای این طرح، این آسیب‌ها به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه برغم‌اینکه بسیاری از شرکت‌های خارجی می‌خواستند این طرح را با ۱۰ برابر هزینه کنونی اجرا کنند، ادامه داد: با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت موفق شدیم این طرح را با یک دهم هزینه پیشنهاد‌های خارجی به اتمام برسانیم.


مدیر کارخانه شرکت پلی‌اکریل با اشاره به نتایج تولیدی آزمایشی این شرکت خاطرنشان کرد: آثار کمی و کیفی تولید با اجرای موفق این طرح بشدت بهبود پیدا کرده است و قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.


وی اضافه کرد: کارخانه پلی استر متشکل از ۲ کارخانه «استیبل» با ظرفیت ۳۶ هزار تُن در سال، الیاف کوتاه شبیه پنبه تولید می‌کند و کارخانه «یارن» با ظرفیت ۲۴ هزار تُن در سال، تولیدکننده نخ یا فلامنت پیوسته پلی استر است.

کارخانه پلی‌اکریل با بیش از چهار دهه فعالیت مادر صنعت نساجی کشور و استان اصفهان بشمار می‌آید.


مهمترین تولیدات این کارخانه، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پلی‌استر است که بعنوان مواد اولیه در شرکت‌های نساجی و تولید فرش و پتو مورد استفاده قرار می‌گیرد.


این مجموعه بزرگ صنعتی در سال‌های گذشته دچار مشکلات مالی و در سال‌های ۹۵ و ۹۶ خطوط تولید آن متوقف شد، اما با حمایت‌های دولت، دستگاه قضایی و امنیتی و پرداخت تنخواه، تعدادی از خطوط تولیدی آن فعال شد و کارگران به سر کار بازگشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.