سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت نخستین مدرسه نابینایان در هرمزگان

ساخت نخستین مدرسه تخصصی شش کلاسه نابینایان در بندرعباس آغاز شد.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰، و زیربنای ۲۲۰ مترمربع ساخته می‌شود.

مجید رجبی افزود: در یک سال و نیم گذشته ساخت ۱۳ مدرسه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در هرمزگان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این مدارس در رشد علمی دانش آموزان نقش مهمی دارد گفت: سه تن از دانش آموزان هرمزگانی با نیاز‌های ویژه در رشته فیزیک دانشگاه فرهنگیان، زبان شناسی رفسنجان و روانشناسی دانشگاه تهران پذیرفته شده اند.

حاجی زاده نماینده جامعه صیادی هرمزگان نیز گفت: این مدرسه با همت ۱۵۰ صیاد آب‌های دور استان، با اعتبار ۶ میلیارد تومان تا یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هم گفت: هرمزگان سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه دارد که از امکانات این اداره کل بهره می‌برند.

محمد قویدل افزود: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان، حدود ۸ مدرسه دیگر نیاز دارند که پیگیر تامین آن با کمک خیران و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع هستیم.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان نیز گفت: از پارسال تاکنون هشت مدرسه با همکاری جامعه صیادان و آبزی پروری، از محل مسئولیت‌های اجتماعی درحال ساخت است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید صنایع اقتصادی فعال در هرمزگان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خود برای ساخت مدارس فعالتر شوند تا کمبود نیاز‌های آموزشی استان برطرف شود.

احمد مرادی افزود: بندرعباس بر اساس سرانه با کمبود فضا‌های آموزشی روبرو است که از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع می‌توان آن را جبران کرد.

فاطمه جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی هم گفت: علاوه بر ساخت مدرسه نابینایان، در روز‌های آینده ساخت مدرسه ویژه کودکان اوتیسم نیز آغاز می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.