سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۴۹۷ مورد چندقلو در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت استان در نیمه نخست امسال ۴۲ هزار و ۲۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده که از این تعداد ۴۹۷ مورد چندقلو بوده است.

علی رحمتی  اظهار کرد: از این میزان ۲۱ هزار و ۴۳۵ ولادت مربوط به پسران و ۲۰ هزار و ۵۹۴ تولد مربوط به دختران بوده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در هر ساعت ۹ نوزاد در سیستان و بلوچستان متولد شده‌اند عنوان کرد: در کل تولدهای ۶ ماهه نخست امسال ۴۹۷ مورد تولد چند قلو در استان ثبت شده‌ که ۴۸۵ واقعه ۲ قلوزایی و ۱۲ مورد ولادت هم سه قلو بوده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر ولادت ها در این مدت ۶ هزار و ۹۰۴ واقعه فوت در استان ثبت شده که سه هزار و ۹۶۵ مورد مربوط به مردان و ۲ هزار و ۹۲۰ مورد مربوط به زنان بوده است.

ثبت ۱۲ هزار و ۶۴ واقعه ازدواج در سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به آمار ازدواج جمع بندی شده در این مدت تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۶۴ واقعه ازدواج در ادارات ثبت احوال استان ثبت شده که از این تعداد ۹ هزار و ۸۱۶ مورد در مناطق شهری و ۲ هزار و ۲۴۸ مورد روستایی بوده، همچنین در همین مدت یک‌هزار و ۷۸۳ واقعه طلاق در استان داشته‌ایم که تنها ۲۰۰ مورد روستایی و یقیه در شهرها به ثبت رسیده است.

رحمتی افزود: بر اساس داده‌های اتاق رصد جمعیت ثبت احوال سیستان و بلوچستان، سال گذشته میزان نرخ خام ولادت استان برابر با ۲۷.۶ در هزار نفر جمعیت بوده که توانست رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سال ۱۴۰۲ شهرستان مهرستان با نرخ خام ولادت ۳۶ در هزار نفر جمعیت بیشترین و شهرستان نیمروز با نرخ خام ۱۲.۵ در هزار نفر جمعیت کمترین نرخ خام ولادت را در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.