سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلانتری:

کتابخانه امین ولایت پروژه کم‌نظیر فرهنگی شهر صدراست

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه کتابخانه «امین ولایت» پروژه کم نظیر فرهنگی شهر صدرا است، گفت: اگه قرار باشد به صورت زیربنایی فعالیت فرهنگی کنیم، یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم، احداث کتابخانه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری با همراهی محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، از پروژه کتابخانه جدید شهر صدرا که با همکاری مشترک این بارگاه منور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در آستانه بهره برداری است، بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید با استقبال از احداث کتابخانه در بخشی از ساختمان مسجد و حسینیه علی بن ابی طالب (ع) شهر صدرا گفت: با افتتاح این کتابخانه گام مهمی در راستای ترویج فرهنگی کتاب‌خوانی، در این منطقه برداشته خواهد شد.

کلانتری ضمن قدردانی از اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، خدمات و تجهیزات کتابخانه را تحسین کرد و افزود: کار کم نظیر و خوبی است که در این فرصت کم، این کتابخانه آماده افتتاح شده است. طرح ایجاد کتابخانه در این مسجد از مدتی پیش آغاز شد و خوشبختانه این پروژه که به خوبی تجهیز شده است، به زودی افتتاح خواهد شد.

تولیت حرم مطهر، ایجاد کتابخانه امین ولایت را پروژه کم نظیر فرهنگی توصیف کرد و گفت: افتتاح این کتابخانه یقینا در این محله و شهر صدرا تأثیرگذار خواهد بود و، چون به نام شریف حضرت احمد بن موسی الکاظم علیهماالسلام یعنی امین ولایت نامگذاری شده است، حقیقتا خدا به این جا برکت خواهد داد.

کلانتری با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه نیاز مردم شهر صدرا و نقطه عطف فرهنگی برای این شهر است، اظهار کرد: اگه قرار باشد به صورت زیربنایی فعالیت فرهنگی کنیم، یکی از کار‌هایی که باید انجام دهیم، احداث کتابخانه است. دولت‌های غربی سعی دارند، جوانان ما را از مطالعه و پژوهش، دور نمایند و با ایجاد جذابیت‌های کاذب و پوشالی، ذهن آنها را به سمت جا‌های دیگر مثل سرگرمی‌های بی‌ثمر و وقت‌گذرانی در فضای مجازی سوق دهند، تا از این طریق به مطامع استعماری و سلطه‌طلبانه خود برسند، در حالیکه در خود جوامع غربی، فرهنگ کتابخوانی حاکم هست.

او در پایان گفت: شهر صدرا یک شهر بزرگ و پرجمعیت است و روز به روز هم توسعه پیدا می‌کند و فضا‌های این چنینی به تعالی هرچه بیشتر این شهر کمک خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این بازدید عنوان کرد: تجهیز و آماده سازی کتابخانه امین ولایت شهر صدرا یکی از ۹ پروژه اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در سال جاری است و این کتابخانه در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

محمدحسین فیروزی تصریح کرد: کتابخانه عمومی امین ولایت، دومین کتابخانه عمومی شهر صدرا در شهرستان شیراز است. ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع، بخشی از مسجد و حسینیه علی بن ابی طالب (ع) شهر صدرا است که توسط آستان مطهر شاهچراغ (ع) برای ایجاد کتابخانه واگذار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.