سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از دفاع تا دفاع یادواره شهدای سلامت استان فارس

یادواره شهدای سلامت فارس تحت عنوان «دفاع تا دفاع» در راستای کنگره ۱۵ هزار شهید استان در شیراز برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این یاواره که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شهدا زنده و زندگی بخش هستند.

او اضافه کرد: در نماز جمعه تاریخی بیش از دو میلیون جمعیت آمدند و پشت سر رهبر ایستادند و این مسیر تا پرچم به دست آقا امام زمان (عج) برسد ادامه دارد. در این میان معاندین هر چه می‌خواهند حرف نفاق انگیز بزنند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه شهید سلیمانی هر چه کاشته امروز در حال درو است، عنوان کرد: با باور عمیق دینی که عرفا و شعرای ما در طول تاریخ به ما یادآور شده‌اند، امروز ظرفیتی پیدا شده که به دنیا صادر شود و در این راستا در مراسم‌هایی که به یاد و نام شهدا برگزار می‌شود، می‌آییم که بگوییم راه شهدا ادامه دارد.

مسئول بهداری رزمی سپاه در جبهه جنوب نیز گفت: به عنوان شاهد یک عینی در دوران نورانی دفاع مقدس، انصافا با نفس گرم امام (ره) استان فارس در دهه نخست انقلاب به خوبی درخشید.

سردار نصرالله فتحیان افزود: با محوریت لشکر بزرگ و مردم پایه فجر و المهدی و همچنین تیپ‌های رزمی و پشتیبانی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر رزمنده در آن مقطع از استان فارس به جبهه‌های جنوب اعزام شدند.

او تصریح کرد: رزمندگان فارس شجاع و خط شکن بودند و برای خداوند به میدان آمده بودند و همه وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند.

مسئول بهداری رزمی سپاه در جبهه جنوب عنوان کرد: در حوزه سلامت نیز استان فارس غوغا کرد. بیمارستان طالقانی آبادانی مصداق این مدعاست که از ابتدا تا انتهای جنگ ایستاد و خدمات پزشکی خود را با کمک جامعه پزشکی فارس ارائه داد.

فتحیان با بیان اینکه جامعه پزشکی با میانگین ۲۵ و ۳۰ سال به جبهه می‌آمدند، گفت: متاسفانه نقش برجسته جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس به خوبی دیده نشد.

او اضافه کرد: دوران امام (ره) نیز دوران فداکاری بود که بیش از دو میلیون جوان را به حرکت درآورد.

مسئول بهداری رزمی سپاه در جبهه جنوب تصریح کرد: جبهه مقاومت پس از جنگ گسترش پیدا کرد و حاج قاسم فرمانده این جبهه شد و چند کشور را سازماندهی کرد.

فتحیان با بیان اینکه امروز این راهبرد جواب داده اگرچه شهدای بزرگی را از دست دادیم، خاطرنشان کرد: استان فارسی‌ها باز هم در جبهه مقاومت غوغا کرد و شهید داد و فرمانده شهید تقدیم کرد.

او اضافه کرد: امروز جبهه مقاومت یک تنه از امت اسلامی به نمایندگی از همه مسلمانان در حال دفاع است و اعتقاد قلبی داریم نصر الهی نزدیک است.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در ادامه این یادواره بیان کرد: برگزاری مراسم برای شهدا، دینی است که نسبت به خودمان داریم تا با یادآوری شهدا، راهشان را ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: شهید سلیمانی و دیگر شهدا از ابتدا شهید بودند و آمدند و رفتند و ما جاماندگان دلمان به این خوش است که به دلیل دوستی ممکن است مورد توجه حضرت حق قرار بگیریم.

سید وحید حسینی خاطرنشان کرد: کل جامعه پزشکی و پیراپزشکی در جنگ و حوادث مختلف شانه به شانه رزمندگان حرکت کرد ند.

او ادامه داد: تنها ۱۱ شهید در عرصه سلامت فارس نامشان ثبت شده در حالی که بسیاری از خانواده‌ها با انتقال ویروس کرونا از سوی فرزندان خود که کادر بهداشت و درمان بودند، فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که در رکاب بودن خانواده بهداشت و درمان برای رزمندگان مقاومت تا آمادگی ظهور عالم بشریت تداوم داشته باشد.

در خاتمه این مراسم ضمن رونمایی از تمبر ویژه یادواره مدافع سلامت و کتاب شیفت استراحت (روایت ۴۴ سال حضور در خط مقدم)، از خانواده‌های شهدای سلامت فارس تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.