سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مینو در مسیر سبز/ تولید محصولات سازگار با بیماران سلیاکى

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت صنایع غذایى مینو فارس گفت: به زودى خط تولید مشتقات تمامى محصولات به صورت ارگانیک و سلامت محور در سطح کشور راه اندازى مى شود.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت صنایع غذایى مینو فارس از تلاش این شــرکت براى توسعه زیرساخت‌ها و همچنین تولیــد محصولات ارگانیک و ســلامت محور خبــر داد و گفت: مینو در مسیر سبز شعارى است که در راســتاى تحقق این اهداف و چشم انداز‌ها براى خود برگزیده ایم.

محمــد فریدخان صنمى با اشــاره به این که تا پایان ســال جارى به عنوان یکى از شــرکت هاى پیشرو در تولید محصولات ارگانیک و سلامت محور مطرح خواهیم شد ابرازداشت: گام هاى خوبى در این راســتا برداشته شده و به زودى خط تولید مشتقات تمامى محصولات به صورت ارگانیک در سطح کشور راه اندازى مى شود و به عنوان شرکتى پیشرو عرض اندام خواهیم کرد.

او در ادامه بــا بیان این که مینو فارس از ســال گذشــته تلاش کــرده به عنوان اولین شــرکت در کشــور به حــوزه تولید محصولات سـازگار با بیماران سـلیاکى ورود کند و آن‌ها را به بازار عرضه کند، گفت: خوشبختانه امسال هم به عنوان اولین شرکت مجوزهاى لازم را براى تولید اسنک دریافت کردیم.

مدیرعامــل شــرکت صنایع غذایــى مینو فارس بــا اذعان براین که ما مى توانیم ســطحى از نیاز این بیماران را برطرف کنیم و در راســتاى ارتقا و حفظ ســلامت جامعــه محصولات مختلفى داشته باشیم ابرازداشت: این اسنک را با برند» ریچى رونمایى و وارد بازار کردیم و توان خود را به کار گرفتیم تا در حوزه کیفیت و ســلامت متفاوت باشــد. به گفته خان صنمى، قندى شــدن این محصول با ویتامین‌ها و شورى آن بدون نمک تأمین شده است.

خان صنمی با بیان این که تولید محصول براى بیماران سلیاکى زمینه جلــب اعتماد مصرف کننــدگان و در عین حال افزایش هزینه هاى تولیــد و نگهــدارى را در پى داشــته، اظهارداشــت: فرآیندهاى نظارتى توسط علوم پزشکى هم به خوبى انجام مى شود و افزایش یافته است. علاوه براین تلاش مى کنیم در زمینه تولید بیسکوییت بدون گلوتن نیز کار خود را به نحو احسن انجام دهیم.

او در بخــش دیگــرى از ســخنان خود به برخــى اقدامات انجام شــده بــراى توســعه زیرســاخت هاى تولیدى شــرکت نیز اشاره و خاطرنشــان کرد: سال گذشته احداث یک سوله را آغاز کردیــم که هم اکنون در پایان مراحل عمرانى آن هســتیم و برند اســنک را زیرسقف این سوله توسعه مى دهیم.

عضو هیأت مدیره شرکت صنایع غذایى مینو فارس درادامه به انجام اقداماتى براى راه اندازى خط تولید چیپس هم اشــاره کرد و گفت: درحال حاضر بررسى هاى فنى و کیفى کار در حال انجام است و محصول مورد نظر را تا سال آینده وارد بازار خواهیم کرد.

خان صنمى در تشریح برنامه هاى آتى شرکت مینو فارس نیز توضیحاتى ارائه کرد و گفت: براى توســعه زیرساخت‌ها و تولید محصول هرسال برنامه داریم و روند پیشرفت را در سال هاى آتى نیز پیش خواهیم بــرد. 

او همچنین از برنامه ریزى براى افزایش ظرفیــت نیروى انســانى خبــر داد و گفت: در شــرایطى که اکثر شــرکت‌ها درحال تعدیل نیرو هستند مینو فارس در حال افزایش نیروى انســانى در سطوح مختلف مجموعه است کما این که در ۶ ماهه امسال ۲۰ درصد افزایش نیرو داشته ایم.

مدیرعامــل شــرکت صنایــع غذایــى مینو فــارس اجراى اســتراتژى هاى توســعه بازار را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه در شاخص فنى، توســعه زیربنایى، افزایش بهره ورى و کاهش ضایعات نیز روند رو به پیشرفتى را تجربه کرده ایم. 

خان صنمــى با تأکید براین که مینو فارس نگاه و اســتراتژى بلندمدتــى را در حوزه تولید دنبال مى کند، تصریح کرد: نگاه ما ملى و بین المللى اســت و تلاش مى کنیم نقــش خود را به عنوان یک تولیدکننده درســطح جهان به نحو احســن انجام دهیم. 

او با بیان این که امســال به عنــوان بزرگ‌ترین صادرکننده مشــتقات خرما موفق شدیم با کشور ترکیه وارد قرارداد شویم اظهارداشت: در حــال حاضر بزرگ‌ترین صادرکننده کنســانتره خرما به ترکیه هستیم و صادرات عمده به کشورهاى حاشیه خلیج فارس و عراق را نیز در دســتور کار داریم و امیدواریم در کشــورهاى آسیاى میانه هم حضور چشمگیر و موفقى را تجربه کنیم.

 طرح توجیهى راه اندازى اولین خان صنمى در ادامه از تهیهخط برون مرزى مینو در کشور عمان خبر داد و گفت: شرکت مینو فارس انجام این مهم و راه اندازى این خط تولید را دنبال مى کند.

عضو هیت مدیره شرکت صنایع غذایى مینو فارس در بخش دیگرى از ســخنان خود با ابراز خرســندى از این که در شــرکت مینو فارس فروش از تولید پیشــى گرفته اســت، خاطرنشان کرد: بــا این حال تــلاش مى کنیم در حوزه تولیــد ظرفیت هاى خود را افزایــش دهیم به صورت عمقى و نفوذى، محصولات را در میدان عرضه و فروش گسترش دهیم. 

خان صنمى با اشاره به این که خط تولید بیسکوییت سال گذشــته خریدارى و سوله آن آماده سازى اسنک بر بیسکوییت ًشــده است، ابرازداشت: در حوزه تولید فعلا اولویــت پیدا کرده البته خط تولید چیپس را هم در اولویت داریم و خط بیسکوییت در اولویت بعدى است.

مدیرعامــل شــرکت صنایع غذایــى مینو فــارس در بخش دیگرى از سخنان خود به برنامه هاى فروش محصولات نیز اشاره کرد و گفت: فروش داخلى به واســطه شــرکت پخش قاسم انجام مى شود و هر محصولى تولید مى شود شرکت فروش داخلى آن را توزیع مى کند.

خان صنمى با بیان این که با فروشگاه هاى زنجیره اى و ســوپر مارکــت‌ها قــرارداد داریم، گفت: در زمینه صادرات محصولات نیز اخذ نمایندگى در کشــورهاى مختلف به واسطه شرکت هاى قرارداد خارجى انجام مى شود و در این راستا ۱۰ تــا ۱۵ درصــد در فــروش محصولات جلوتر از ســال قبل هســتیم.

به گفته او، ۸۰۰ قلم کالا در گــروه صنعتى مینو تولید مى شود که از این تعداد ۵۲ قلم در مینو فارس است.

مدیرعامــل شــرکت صنایع غذایــى مینو فــارس در بخش دیگرى از ســخنان خود به چالش هاى حوزه تولید و زیرســاخت هاى شــهرک صنعتــى نیــز اشــاره و خاطرنشــان کرد: على‌رغم پیگیرى هایى که انجام مى شــود امــا چالش‌ها بازهم ادامه دارد و تکرار مى شود.

خان صنمى در تشریح بیشتر این موضوع گفت: به عنوان مثال معضل آب یکى از مشکلات جدى شهر صنعتى است و على رغم این که اعلام شــده اســت ظرفیت آب شهرک افزایش یافتــه، اما خطــوط انتقال به دلیل فرســودگى قابلیت انتقال آب با حجم بیشــتر به داخل شــهرک را ندارند و بهبود آن هم فرآیندى زمان بر است.

به گفته عضو هیأت مدیره شرکت صنایع غذایى مینو فارس، تداوم معضل آب و قطعى برق باعث شــده از فروش مورد انتظار عقــب بیافتیم و در برخى بخش‌ها ظرفیت خــود را کاهش دهیم، علاوه براین قطعى ناگهانى برق باعث شــد تا ضایعات تولید هم بالا برود.

خان صنمى با اشــاره به این که مشــکل آب در زمستان ما براى نگه داشت تولید در هم تداوم خواهدداشــت گفت: تلاش محــدوده مطلوب با تداوم فعالیت در روزهاى تعطیل و جمعه نیز هزینه هایى را بر شــرکت تحمیل مى کند.

به گفته او، مشــکل قطعــى برق همچنان وجود دارد و حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت به دلیل نبود برق از دســت مى رود و بخشــى هم با ژنراتور تأمین مى شود.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایى مینو فارس همچنین نور نامناســب، جاده و آســفالت نامطلوب شهرک صنعتى را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرک صنعتى نیاز به یک خط اتوبوس یا مترو دارد تا حدود ۲۰ هزار نفر کارکنان واحدهاى تولیدى بتوانند با هزینه کمتر و امنیت بیشــترى در محل کار خود حاضر شــوند، علاوه براین‌ها شــهرک صنعتى مشــکل مخابراتى هم دارد و عدم آنتن دهى باعث مى شود تا در برخى امور با مشکل مواجه شویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.