سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان مرند

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در شهرستان مرند از چندین طرح گردشگری آثار تاریخی شهرستان مرند بازدید کرد.

شالبافیان  با بیان اینکه شهرستان مرند دارای ظرفیت‌های متنوع گردشگری است گفت: شهرستان مرند می‌تواند به قطب گردشگری ،کشاورزی و فرهنگی تاریخی تبدیل شود.

وی با اشاره به موقعیت منحصر به فرد تزانزیتی شهرستان مرند افزود: خوشبختانه پروژه‌های سرمایه گذاری خوبی در حوزه‌های اقامتی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در حال انجام است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: برخی از حوزه‌های تاریخی شهرستان مرند اعم از مساجد، قلعه‌ها و کاروانسرا‌ها نیاز به تامین اعتبار جهت اتمام طرح مرمت دارند.

شالبافیان افزود: بر اساس توافق نامه‌های قبلی وزارتخانه، تامین اعتبار طرح‌های مرمت سازی براساس برنامه هفتم توسعه انجام خواهد گرفت.

وی قلعه تاریخی یالدور مرند را یکی از نماد‌های غنای فرهنگی و تاریخی شهرستان مرند عنوان و خاطرنشان کرد: در محوطه این قلعه طرح‌هایی در حال اجرا است تا فضا برای بازدید عموم این قلعه فراهم شود.

شالبافیان در خصوص تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرند به اداره نیز گفت: در ابتدا باید الزامات ساختاری و مالی اداره بودن به وجود بیاید در همین راستا وزارتخانه پیگیر انجام مراحل تبدیل وضعیت می‌باشد.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مرمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.