سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابخانه ویژه نابینایان حرم حضرت معصومه با ۲۷۰ جلد کتاب بریل

کتابخانه ویژه نابینایان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با بیش از ۲۷۰ جلد کتاب با خط بریل در موضوعات قرآن، تاریخ زندگانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، ادعیه، زیارات، اشعار، احکام، عقاید، داستان و دیگر موضوعات به افراد نابینا و کم‌بینا خدمت‌رسانی دارد.

 کتابخانه فاطمی برای خدمت‌رسانی به زائران نابینا با ایجاد کتابخانه روشندلان به‌صورت قفسه باز در رواق علامه مجلسی واقع در ضلع شمالی شبستان امام خمینی (ره) خدمات فرهنگی ارائه می‌دهد.

این کتابخانه در دو بخش خواهران و برادران فعال است و بیش از ۲۷۰ جلد کتاب با خط بریل در رواق علامه مجلسی و شبستان نجمه خاتون وجود دارد که افراد نابینا و کم‌بینا می‌توانند از آن استفاده کنند.

 لازم به ذکر است، منابع بریل کتابخانه نابینایان در موضوعات قرآن، تاریخ زندگانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، ادعیه، زیارات، اشعار، احکام، عقاید، داستان و دیگر موضوعات است.

یادآور می‌شود، از جمله منابعی که می‌توان نام برد یک دوره نهج‌البلاغه ۱۰ جلدی، سه دوره قرآن ۱۰ جلدی که هر سه جزء در یک جلد گنجانده شده، مفاتیح‌الجنان، برگزیده مفاتیح، آشنایی با اصول‌دین، مهارت‌های ارتباط مؤثر در سیره امام رضا علیه‌السلام، داستان زندگی امام حسین علیه‌السلام، درّ عصمت (مروری بر زندگانی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها) و موارد دیگر است.

همچنین تعداد مراجعه به کتابخانه ویژه روشندلان محدود است و افراد ثابتی از قم و زائران استان‌های دیگر از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند، به همین خاطر استفاده از کتب بریل موجود در این کتابخانه نیاز به ثبت‌نام ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.