سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی کردستان/ آخر هفته با بارش‌های رگباری

موج بارش‌های رگباری از بعدازظهر فردا وارد کردستان می‌شود که هواشناسی در همین زمینه هشدار سطح زرد صادر کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از فردا  تا شنبه هفته آینده، با توجه به عبور امواجی از سطوح میانی جو، هوای استان ناپایدار می‌شود.

علی پناهی افزود:در مدت یاد شده، در برخی ساعات  و وزش باد گاهی شدید و افزایش ابر، رگبار پراکنده ورعد و برق  را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای فردا در ارتفاعات و نیمه شرقی و شمالی استانرگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد، گفت: سرعت وزش باد برای روز جمعه قابل ملاحظه خواهد که امکان خسارت به سازه‌های موقت و کم استحکام وجود دارد .

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد برای شکل گیری و انتقال گرد و خاک به منطقه، از امروز تا جمعه، کیفیت هوا ودید افقی کاهش می‌یابد .

پناهی با بیان ینکه تا سه روز آینده تغییرات دمایی محسوس نیست، یادآور شد: بر اساس پیش بینی‌ها،  دمای هوا، اواسط هفته آینده افت قابل توجهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی در هیمین زمینه صادر شده، اظهار کرد: در مناطق شمالی استان به ویژه بانه، سقز، بیجار، زرینه، نساره وارتفاعات مرکزی استان  امکان رگبار باران و رعد وبرق،  آبگرفتگی معابر واحتمال جاری شدن سیلاب‌ دور از انتظار نیست.

از مردم خواسته شده تا از اتراق و برپا کردن چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل‌ها و نیز کوهنوردی به ویژه در ساعات عصر و شب و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

هشدار سطح زرد به معنای احتمال وجود خسارت و یا خسارت نقطه ای است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.